اربعین یک نماد شاخص از امت واحده اسلامی و بین‌المللی است
کد خبر: 4085957
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

اربعین یک نماد شاخص از امت واحده اسلامی و بین‌المللی است

امام‌جمعه شهرستان طارم با اشاره به حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در مراسم پیاده‌روی اربعین بیان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی یک نماد شاخص از امت واحد اسلامی است که فقط مختص شیعه نیست بلکه یک نماد شاخص انسانی و بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه طارمبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه طارم، 25 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، بیان کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس هستیم که در این راستا دستگاه‌های تعلیم و تربیت باید در مسیر تربیت یک نیروی مؤمن، متدین، ولایی و انقلابی برای جامعه گام بردارند، چراکه انتظار و توقع مردم از آموزش و پرورش همین است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در بحث انتخاب مربیان عزیز پرورشی باید خیلی جدی باشد، اعمال و رفتار و سخن معلم و مربی برای دانش‌آموز جهت‌ساز است و می‌تواند یک الگوی مهم و تأثیرگذار باشد. تربیت در آموزش و پرورش باید تربیت اسلامی و قرآنی باشد که البته خانواده‌های محترم هم باید در تربیت فرزندان عزیز خود همکاری کنند و کوشا باشند.

امام‌جمعه طارم ضمن قدردانی از پذیرایی و خدمت‌رسانی موکب‌ها، خانواده‌ها و خیرین عزیز از زائران اربعین، گفت: الحمدالله امسال برای اولین بار یک مکعب از شهرستان طارم به نام «مکتب شهدای مدافعین حرم شهرستان طارم» در مرز مهران برپا شده است و در حال حاضر مشغول پذیرایی از زائران عزیز هستند.

وی با بیان اینکه مجلس امام حسین(ع) مجلس انسان‌سازی و انسانیت است، افزود: اتحاد و وحدت ملت بزرگوار ایران با ملت و دولت برادر خود یعنی عراق و پذیرایی کریمانه از زائران اربعین تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد. برخلاف تلاش و آروزهای شیطانی دشمنان، امسال نیز بیش از ۳۰ میلیون زائر از ۵۰ کشور دنیا در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی به یک مسئله فرازمانی و فرامکانی تبدیل شده است، بیان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی یک نماد شاخص از امت واحد اسلامی است که فقط مختص شیعه نیست بلکه یک نماد شاخص انسانی و بین‌المللی است و حضور میلیونی عاشقان و زائران نشانه از کارآمدی فرهنگی و موفقیت جمهوری اسلامی در توسعه دینداری و ولایت اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه مشکل دشمنان با اسلام، قرآن و دین است، گفت: باید با جهاد تبیین مردم را از مکر و تزویرهای دشمن آگاه کرد. دشمن همواره به دنبال کوچک نشان دادن پیشرفت‌ها و دستاوردهاست. ما منکر وجود مشکلات و ضعف خود نیستیم اما دشمن بزرگ‌نمایی می‌کند.

خطیب جمعه طارم در ادامه با اشاره به سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت که از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، اظهار کرد: توسعه برنامه‌های اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی فناوری و آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی، و اداره حقوقی و قضایی از مهمترین مسائلی است که مسئولان محترم کشور باید در این برنامه نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام منصوری در پایان خطبه‎ها با توجه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به خصوص شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس، گفت: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهمترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و یک رویداد ماندگار و جاویدان است. این دوران پر از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال ملت ایران است. دشمنان می خواستند چراغ انقلاب را خاموش کنند اما با روحیه جهادی و انقلابی مردم مواجه شدند. دفاع مقدس خط بطلانی بر پندار و فکر غلط عدم کارایی انقلاب اسلامی است.

مرتضی قاسمی

انتهای پیام
captcha