تهیه و تدوین سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در اردبیل
کد خبر: 4085536
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

تهیه و تدوین سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در اردبیل

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تهیه و تدوین سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته و حذف استعلام‌های 18گانه سبب خواهد شد تا تولید و اشتغال در استان رونق داده شود.

سرمایه گذاریبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل، ۲۳ شهریورماه، در جلسه هماهنگی تهیه و تدوین سامانه اطلس در اردبیل اظهار کرد: تهیه و تدوین سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته و حذف استعلام‌های 18گانه سبب خواهد شد تا تولید و اشتغال در استان رونق داده شود و شاهد تسریع در امور سرمایه‌گذاری با رفع مخلان سرمایه‌گذاری باشیم.

وی بیان کرد: سامانه اطلس سرمایه‌گذاری نخستین عمل برای ایجاد دولت الکترونیک است که درصدد هستیم با راه‌اندازی سامانه اطلس سرمایه‌گذاری بتوانیم شرایط لازم را در استان فراهم کرده و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف را فراهم کنیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تدوین و تبیین آمایش صنعتی هر استان با همکاری تیم‌های کارشناسی برای اجرای طرح‌ها و مشوق‌های اجرایی جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه با احصای وظایف دستگاه‌ها به دنبال حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان هستیم.

پیرموذن ادامه داد: توسعه کسب و کارهای نوین و نیز شناسایی نیازهای دانش‌پایه واحدهای تولیدی با هدف توسعه دانش‌بنیان تولید استان می‌تواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود تا بتوانیم شرایط و زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت دانش‌بنیان بخش خصوصی فراهم کنیم که بیش از گذشته مد نظر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 45 واحد تولیدی با اشتغال‌زایی برای 25 هزار نفر و سرمایه‌گذاری 300 هزار میلیارد ریالی در استان اردبیل فعالیت دارد و هم‌اکنون درصدد ایجاد بستر و زمینه سرمایه‌گذاری برای ورود واحدها به حوزه دانش‌بنیان را داریم که این موضوع در حال حاضر به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است.

انتهای پیام
captcha