«دلدادگان حسینی» به دنبال تداعی پیاده‌روی اربعین است
کد خبر: 4085286
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

«دلدادگان حسینی» به دنبال تداعی پیاده‌روی اربعین است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری برنامه پیاده روی و مراسم روز اربعین «دلدادگان حسینی» با هدف تداعی اربعین حسینی در کربلا خبر داد.

طاهری، معاون فرهنگی تبلیغات قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان قزوین، محمدحسین طاهری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین، در نشست هماهنگی مواکب خدمت‌رسان برنامه دلدادگان حسینی اظهار کرد: در اربعین مواکب یک ظرفیت ویژه محسوب می‌شوند که گفتمان هیئتی در آنها جاری و ساری است و می‌تواند یک موتور پیشران در عرصه‌های خدمت و کمک‌رسانی در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: اهمیت و جایگاه مواکب به قدری است که بعد از سیل خوزستان شهید سلیمانی به واسطه چابکی و روحیه جهادی حاکم بر مواکب از آنها برای حضور در خوزستان و کمک به مردم این دیار یاری می‌طلبد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی دلدادگان حسینی در قزوین اظهار کرد: این راهپیمایی از سال‌ها قبل و به صورت مردمی و خودجوش در قزوین توسط مجموعه‌های مردمی و ستاد مردمی اربعین استان برگزار می‌شده است و در تلاش هستیم تا در سال جاری نیز با محوریت مجموعه‌های مردمی این برنامه برگزار شود.

وی بی‌ام کرد: از بین جمعیت یک میلیون و چهارصد هزار نفری استان قزوین تقریباً حدود ۵۰ هزار نفر در مراسم اربعین امسال در عراق شرکت کرده‌اند و خیلی از مردم بنا به دلایل مختلفی توفیق حضور در این راهپیمایی را نداشته‌اند.

طاهری عنوان کرد: با توجه به عدم حضور این تعداد از مردم رسالت سنگینی بر دوش فعالان فرهنگی و هیئتی است و باید تلاش کنیم تا فضای پیاده روی اربعین برای افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در این راهپیمایی بزرگ عراق حضور یابند تداعی شود.

وی تصریح کرد: اثرگذاری این مراسم هر ساله در ایران به قدری است که خیلی از کسانی که توفیق نداشته و یا حتی اعتقادی به راهپیمایی کربلا نداشته‌اند با دیدن این راهپیمایی و تغییر فضای شهر تشویق می‌شوند که در راهپیمایی سال بعد از آن در کشور عراق و طریق نجف به کربلا شرکت کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: کار اجرای برنامه دلدادگان حسینی در سراسر استان با گروه‌های مردمی است و وظیفه سازمان تبلیغات تسهیلگری، حمایت و پشتیبانی است چرا که کار باید توسط مردم انجام شود.

وی در پایان یادآور شد: در قزوین به دنبال تداعی اربعین هستیم و امیدواریم این برنامه زمینه حضور افراد بیشتری برای سال آینده در راهپیمایی بزرگ اربعین را فراهم کند.

به گزارش ایکنا، مراسم پیاده‌روی دلدادگان حسینی ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مصادف با اربعین حسینی از میدان میرعماد شهر قزوین آغاز و به سمت آستان مقدس امامزاده حسین (س) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha