ویژگی جبهه حق و باطل در زیارت اربعین
کد خبر: 4084895
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

ویژگی جبهه حق و باطل در زیارت اربعین

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به ویژگی‌های جبهه حق و باطل در زیارت اربعین گفت: ویژگی جبهه باطل در زیارت اربعین حب دنیا و فروختن آخرت به دنیاست.

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشورحجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: اربعین در لغت به معنای 40 است و در روایات اسلامی از آن سخن به میان آمده است، به‌طوری‌ که در حدیثی اگر کسی در 40 روز دچار معصیت نشود و پرهیزکاری پیشه کند، موانع رشد او برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان از رهگذر اربعین‌‌نشینی و ارتباط با امام حسین(ع) به کمال بندگی می‌رسد و عبد خدا می‌شود، افزود: اگر قلب کسی با اباعبدالله(ع) انس بگیرد، دچار زنگار دل نمی‌شود و اربعین بهترین فرصت برای ارتباط با آن حضرت است. زیارت اربعین از زبان امام صادق(ع) بیان شده و در کلام امام یازدهم نیز یکی از علامات مؤمن است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به اینکه زیارت اربعین سرشار از مضامین معنوی است، اظهار کرد: امام صادق(ع) در زیارت اربعین ویژگی دو جبهه حق و باطل در کربلا را بیان کرده است، به‌طوری‌ که ویژگی جبهه باطل که در زیارت اربعین به آن اشاره شده، حب دنیاست که سبب می‌شود انسان از حق دفاع نکند.

دریکوند علامت دیگر جبهه باطل در عاشورا در زیارت اربعین را فروختن آخرت به دنیا دانست و با بیان اینکه عمر سعد، امام حسین(ع) را به جهت رسیدن به حکومت ری فروخت و هرگز به آن نرسید، گفت: جبهه باطل آخرت و سعادت خود را به دنیای نسیه فروختند و در مقابل یاران امام حسین(ع) دنیای نسیه را رها کردند و سعادت آخرت را گرفتند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با تأکید بر اینکه کسانی که در جبهه حق و در رکاب امام حسین(ع) بودند پای دین و امام خود ماندند و استقامت کردند، تصریح کرد: یاران حق در انجام واجبات و ترک محرمات، استقامت می‌کنند؛ امام حسین(ع) جان خود را فدا کرد تا انسان از جهالت بیرون بیاید.

وی با اشاره به اینکه خواندن زیارت‌ها از جمله زیارت اربعین تابلوی راهنماست چراکه مضامین این زیارت ویژگی جبهه حق و باطل در عاشورا را بیان می‌کند، گفت: امروز نیز دو جبهه حق و باطل در تقابل با هم قرار دارند که باید با بصیرت و شناخت ویژگی‌های این دو جبهه، مراقب باشیم در جبهه باطل نباشیم‌.

انتهای پیام
captcha