اعتراض خانواده‌ها برای استعمال دخانیات در پارک‌های قم
کد خبر: 4084500
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

اعتراض خانواده‌ها برای استعمال دخانیات در پارک‌های قم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اعتراضات خانواده‌ها برای استعمال دخانیات در بوستان‌ها اظهار کرد: با وجود تشکیل کارگروه‌های فرهنگی در این حوزه دستگاه‌های مختلف نقش‌آفرینی کاملی در این حوزه ندارند.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداریبه گزارش ایکنا، به نقل از شهرداری قم، حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم طی گفت‌وگویی با اشاره به اعتراضات خانواده‌ها برای استعمال دخانیات در بوستان‌ها اظهار کرد: با وجود تشکیل کارگروه‌های فرهنگی در این حوزه دستگاه‌های مختلف نقش‌آفرینی کاملی در این حوزه ندارند.

وی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ افزود: براساس وظایفی که کارگروه فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی برای شهرداری مشخص کرده، نصب بنر و تابلوهای ممنوعیت استعمال دخانیات در بوستان‌ها وظیفه شهرداری بوده که اجرا شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تأکید کرد: نقش خانواده، نظام آموزشی و رسانه در این حوزه بسیار مهم بوده و برای اثربخشی دیگر اقدامات به همراهی رسانه‌ها نیاز داریم.

وی رسیدن به شرایط مطلوب فرهنگی در بوستان‌ها را مستلزم بسیاری از شرایط و همکاری‌ها دانست و بیان کرد: شهرداری ساخت زمین‌های ورزشی در بوستان‌ها را در دستور کار قرار داده و در بسیاری از بوستان‌ها امروز زمین ورزشی وجود دارد.

طباطبایی‌نژاد نقش رسانه را در تغییر فرهنگ از همه بخش‌ها مهم‌تر خواند و یادآور شد: برای ایجاد قبح استعمال دخانیات در فضاهای عمومی و خانواده‌ها نیاز به کار فرهنگی گسترده‌ای داریم و تنها با اقدامات سلبی نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی بر نقش رسانه‌ها از جمله صداوسیما در فرهنگ‌سازی تأکید دوباره کرد و گفت: امروز بسیاری از خانواده‌ها در بوستان دخانیات و قلیان استفاده می‌کنند و این منحصر به جوانان نیست.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم یادآور شد: در حوزه فرهنگ شهرداری تنها رها شده و همه انتظار دارند کارهای بزرگی در این حوزه انجام شود، در حالی‌ که وظیفه شهرداری در حوزه فرهنگ مشخص و تعریف‌ شده است.

انتهای پیام
captcha