اختتامیه کلاس‌های قرآنی در تربت جام برگزار شد
کد خبر: 4084440
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

اختتامیه کلاس‌های قرآنی در تربت جام برگزار شد

مراسم اختتامیه کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه نوجوانان دختر در تربت جام برگزار شد.

اختتامیه کلاس‌های قرآنی در تربت جام برگزار شدبه گزارش ایکنا، اختتامیه کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه نوجوانان دختر در تربت جام برگزار شد. همچنین در راستای ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی در شهرستان زاوین خراسان رضوی، کلاس‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود.

حسین محمدی، کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام در این باره گفت: اختتامیه کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه نوجوانان دختر در تربت جام برپا شد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی پوشش دادن مناطق محروم و کم‌برخوردار از امکانات فرهنگی و قرآنی است. بر همین اساس برنامه‌های قرآنی در قالب کلاس‌های قرآنی حفظ و قرائت مورد توجه قرار گرفت.

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام گفت: مراسم اختتامیه این طرح در محل مسجد اباالفضلی خیرآباد تربت جام برگزار شد. در این مراسم از مربیان و قرآن‌آموزان نیز تجلیل شد.

محمدی تصریح کرد: باید از وجود مربیان فعال با روحیه جهادی و پرتلاش در راستای رشد و ترقی فرهنگی و قرآنی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بهرمند شد. در این خصوص دو بانوی علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی شناسایی شدند. این دو فعال قرآنی با هماهنگی امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در منطقه خیرآباد تربت جام و در محل مسجد ابوالفضلی محل شروع به برگزاری کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن و کارگا‌های سبک زندگی اسلامی کردند.

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام یادآور شد: اختتامیه این طرح در تابستان بود و از مربیان و قرآن‌آموزان تجلیل شد.

همچنین خبر دیگر از استان خراسان رضوی حاکی است، صغری فرودنژاد، مدیر خانه قرآن امام رضا(ع) زاوین شهرستان کلات نیز اظهار کرد: در راستای ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی در زاوین، کلاس‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود. علاوه بر برگزاری کلاس‌های حفظ جزء سی قرآن کریم، آموزش و تبیین آیات کاربردی نیز در این کلاس‌ها انجام می‌شود که با استقبال خوبی روبرو بوده است.

مدیر خانه قرآن امام رضا علیه السلام زاوین شهرستان کلات گفت: علاوه بر کودکان و نوجوانان قرآن‌آموز، والدین آن‌ها نیز از برپایی این کلاس‌ها استقبال شایان توجهی داشتند.

وی افزود: دختران ۸ تا ۱۲ سال ابتدا در کلاس روخوانی شرکت کرده و پس از دریافت آموزش‌های مربوط به روخوانی وارد کلاس حفظ می‌شوند و پس از اتمام کلاس‌های روخوانی و حفظ جزء سی، مدرک پایان دوره از طرف تبلیغات اسلامی شهرستان کلات نادر به قرآن آموزان اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha