نمایشگاه عرضه محصولات بانوان قمی برپا می‌شود
کد خبر: 4084428
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲
از 3 تا 6 آبان‌ماه

نمایشگاه عرضه محصولات بانوان قمی برپا می‌شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم گفت: با همکاری چندین تشکل‌ مردم‌نهاد نمایشگاه عرضه محصولات بانوان از سوم تا ششم آبان‌ماه در محل نمایشگاه دائمی واقع در جنب استانداری قم برگزار می‌شود.

زینب عبداللهی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم

زینب عبداللهی، معاون امور زنان و خانواده استانداری قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد برکت اولین اقدام ما در معاونت زنان و خانواده استانداری بود، در این تقاهم‌نامه بر آن شدیم تا از زنان تولیدکننده و کسب‌وکارهای خُرد و خانگی حمایت کنیم؛ از زمان انعقاد قرارداد با بنیاد برکت تاکنون با اعطای وام‌های کم‌ سود به حدود 100نفر از متقاضیان، آن‌ها را تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: تولیدی‌های گسترده و شرکت‌های دانش‌بنیان که فعالیت و مجموعه آن‌ها وسیع‌تر و بر پایه علم و فناوری بوده است، برای دریافت وام‌هایی با مبالغ بالاتر بین 100 میلیون تا هشت میلیارد تومان به بنیاد برکت معرفی کرده‌ایم.

عبداللهی با بیان اینکه حمایت از کسب‌وکارهای خانگی و نیز زنان تولیدکننده و کارآفرین تا پایان سال جاری نیز در استانداری ادامه دارد، اظهار کرد: کسانی که به ما مراجعه کنند در صف معرفی به بنیاد برکت برای دریافت تسهیلات بانکی قرار می‌گیرند.

معاون امور زنان و خانواده استانداری قم با بیان اینکه در چند سال اخیر طرح‌های وام‌های اشتغال بنیاد برکت بیش از ۹۵درصد موفقیت‌آمیز بوده است، تصریح کرد: اهلیت‌سنجی توسط بنیاد برکت تنها شرط اعطای این تسهیلات است.

وی از برپایی بازارچه‌های دائمی فروش محصولات کسب‌وکارهای خانگی برای حمایت از تولیدکنندگان در استان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های فصلی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها، کیفیت محصولات و نرخ‌گذاری کالاها در دستور کار ما قرار دارد؛ از این‌رو با همکاری چندین تشکل‌ مردم‌نهاد نمایشگاه عرضه محصولات بانوان از سوم تا ششم آبان‌ماه در محل نمایشگاه دائمی واقع در جنب استانداری قم برگزار می‌شود.

عبداللهی با اشاره به ارائه میز خدمت‌های دستگاه‌های متولی در حاشیه برپایی نمایشگاه عرضه محصولات بانوان افزود: بررسی و ارزیابی محصولات تولیدکنندگان و ارائه مشاوره کسب‌وکار و کارآفرینی و دریافت مجوز از برنامه‌های این میز خدمت به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه حدود 60 غرفه به‌صورت «نمایشگاه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» در اختیار تولیدکنندگان استان قرار می‌گیرد، ادامه داد: شناسایی و کشف استعدادها و معرفی آن‌ها به بازارچه‌های دائمی استان از اهداف این نمایشگاه به‌شمار می‌رود.

معاون امور زنان و خانواده استانداری قم اسقبال زنان کارآفرین و تولیدکننده استان را برای دریافت تسهیلات بانکی از بنیاد برکت و نیز حضور در نمایشگاه عرضه محصولات بانوان مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به استقبال بالای زنان کارآفرین استان و اینکه حدود 200 غرفه در نمایشگاه آماده عرضه و معرفی تولیدی‌های کارآفرینان است، بیش از 50 نفر از متقاضیان در صف ذخیره حضور دارند که در صورت عدم قرار دادن یک غرفه در اختیار آنان، در نمایشگاه‌های بعدی در اولویت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: توانمندی‌ها و استعدادهای زنان کارآفرین استان باید بیش از این مورد توجه قرار بگیرد و در تلاش هستیم تا در این راستا گام‌های مثبت و مهمی برداریم.

عبداللهی با اشاره به تشکیل کارگروه نشاط اجتماعی در معاونت امور زنان و خانواده استانداری، افزود: عمده مخاطبان این کارگروه دختران جوان استان هستند و علاوه بر دستگاه‌های مرتبط در این حوزه از تشکل‌های مردمی هم جهت برنامه‌ریزی‌ برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی برای دختران استان دعوت به‌عمل آوردیم.

وی ادامه داد: عمدتا مخاطب فعالیت‌های امور زنان و خانواده هر استان، زنان بالغ هستند و کمتر در این برنامه‌ریزی‌‎‌ها به دختران نوجوان و جوان توجه می‌کنند، اما در استان قم با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و توانایی‌ها و کشف استعداد دختران در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های مناسبی در کارگروه نشاط اجتماعی ویژه دختران در دستور کار داریم.

عبداللهی در پایان گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری ویژه‌برنامه جشن روز دانش‌آموز مصادف با 13 آبان‌ماه در دستورکار کارگروه نشاط اجتماعی معاونت امور زنان و بانوان استانداری قم قرار دارد.

انتهای پیام
captcha