آموزش؛ پیش‌نیازی مهم برای شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن
کد خبر: 4084349
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

آموزش؛ پیش‌نیازی مهم برای شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن

سرپرست هیئت داوران چهل‌وپنجمین دوره استانی مسابقات قرآن کریم در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به استعدادهای خوبی که خراسان‌جنوبی در حوزه قرآن دارد باید متولیان به بحث آموزش علاقه‌مندان بیشتر توجه کنند تا شاهد مسابقاتی در سطح بالاتر باشیم.

مسابقات قرآن خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از ستاد خبری چهل‌وپنجمین دوره استانی مسابقات قرآن کریم خراسان‌جنوبی، مریم خطیب، سرپرست هیئت داوران چهل‌وپنجمین دوره استانی مسابقات قرآن خراسان‌جنوبی در بخش بانوان، شب گذشته، ۱۸ شهریورماه در سخنانی گفت: استقبال شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات خوب بود چراکه با وجود مشکلات زیاد علاقه‌مند حضور در مسابقات بودند.

وی با اشاره به استعدادهای فوق‌العاده در بین متسابقان، افزود: در همه رشته‌های این دوره از مسابقات استعدادهای بسیار خوبی داشتیم که نیاز به توجه بیشتر از سوی متولیان است.

سرپرست هیئت داوران چهل‌وپنجمین دوره استانی مسابقات قرآن خراسان‌جنوبی بر مسئله آموزش قرآن در این استان تأکید کرد و گفت: شرکت‌کنندگان مشتاقانه حضور یافتند، اما انتظار می‌رود مسئولان نیز در ادامه به رشد آن‌ها کمک کنند.

وی تصریح کرد: در بحث صحت حفظ برای هیچ کدام از رشته‌ها نمره 100 درصد نداشتیم در حالی که در مسابقات استانی شرکت‌کنندگان باید به 100 برسند؛ این موضوعی است که نیاز به آموزش تخصصی ندارد و مجموعه اوقاف و امور خیریه می‌تواند در این زمینه شرکت‌کنندگان را تقویت کند. وجود نمره منفی برای برخی شرکت‌کنندگان نشان از ضعف آموزش‌های لازم در این حوزه است.

خطیب بر برنامه‌ریزی لازم برای رشد استعدادهای قرآنی تأکید کرد و گفت: باید ضمن تشویق علاقه‌مندان به مباحث قرآنی به مسئله آموزش نیز بیش از پیش توجه کرد.

داور چهل‌وپنجمین دوره استانی مسابقات قرآن کریم خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برخی از متسابقان علی‌رغم داشتن مشکلات خاص در مسابقات شرکت کرده‌اند، ادامه داد: این امر مسؤلیت را بر متولیان سنگین‌تر می‌کند تا مسابقات با کیفیت بیشتری برگزار شود.

وی استقبال، علاقه و استعداد شرکت‌کنندگان را خوب توصیف کرد و گفت: هیئت داوران در همه بخش‌ها شاهد استعدادهای خوبی در حوزه قرآن خراسان‌جنوبی بودند، اما باید آموزش حتما مورد توجه قرار گیرد. آموزش‌های مجازی قرآن کریم ظرفیت بسیار خوبی برای علاقه‌مندان است که باید معرفی شوند.

این داور ملی یادآور شد: مسابقه خروجی آموزش است و اگر به این مسئله پرداخته نشود مسابقات هم معنایی نخواهد داشت و از طرفی متسابقان نیز باید برای موضوع آموزش قرآن مطالبه‌گر باشند.

انتهای پیام
captcha