مسابقات قرآنی؛ یک هم‌افزایی علمی بین فعالان قرآن
کد خبر: 4084313
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

مسابقات قرآنی؛ یک هم‌افزایی علمی بین فعالان قرآن

حافظ پنج جزء قرآن کریم استان کردستان با تأکید بر اینکه شرکت در مسابقات قرآنی برای بنده نوعی امتحان کردن محفوظاتم بوده و هیچگونه انگیزه رقابتی برای حضور در مسابقات را ندارم، افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم زمینه‌ساز تشویق و ایجاد انگیزه برای فعالان قرآنی و یک هم‌افزایی علمی بین حافظان قرآن بوده است.

محمدجواد قوامی، مقام اول حفظ پنج جزء مرحله استانی

محمدجواد قوامی، مقام اول حفظ پنج جزء مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بنده ساکن شهرستان دهگلان بوده و از سن کودکی با قرآن کریم آشنا شده و انس پیدا کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه کار حفظ قرآن کریم را نیز بدون هیچ استادی آغاز کرده‌ام، افزود: تاکنون با پشتکار و تلاش بسیار به حفظ و تثبیت پنج جزء قرآن کریم شده‌ام.

این حافظ قرآن کردستانی بیان کرد: سطح کیفیت داوری و محل برگزاری مسابقات و امکانات و تجهیزات این دوره ازمسابقات قرآنی قابل قبول بوده است و رقابت بین متسابقان این دوره از رقابت‌های قرآنی به برکت قرآن کریم سالم بوده است.

وی به استفاده اساتید برجسته قرآنی و داوران کشوری در یان دوره از رقابت‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: این امر زمینه‌ساز ارتقای سطح مسابقات قرآنی و دقت بیشتر در انتخاب برگزیدگان قرآنی خواهد شد.

قوامی با تأکید بر اینکه شرکت در مسابقات قرآنی برای بنده نوعی امتحان کردن محفوظاتم بوده و هیچگونه انگیزه رقابتی برای حضور در مسابقات را ندارم، افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم زمینه‌ساز تشویق و ایجاد انگیزه برای فعالان قرآنی و یک هم‌افزایی علمی بین حافظان قرآن بوده است.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری مسابقات ایجاد شور و نشاط معنوی بین خانواده‌ها و ترغیب آنها به تمسک به قرآن است و از آنجا که اسلام به عنوان برترین دین الهی، علمی‌ترین، کاربردی‌ترین و منطقی‌ترین دستورات زندگی دنیا و آخرت را در اختیار ما گذاشته، بایستی روز به روز در زندگی همه ما بیشتر گسترش یابد و هر چه بیشتر به اخلاق اسلامی آراسته شویم.

این حافظ قرآن کریم در پایان یادآور شد: یکی از بخش‌های بسیار موفق این دوره از رقابت‌های قرآنی اضافه شدن بخش تفسیر برای تمام شرکت‌کنندگان رشته‌های آوایی قرآن بوده است. که همین امر خود زمینه‌ای برای تفکر و تدبر بیشتر فعالان قرآنی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha