تدبر و تفکر در قرآن زمینه‌ساز کیفیت زندگی است
کد خبر: 4084267
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

تدبر و تفکر در قرآن زمینه‌ساز کیفیت زندگی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: از دیدگاه بزرگان دین اخلاص در عمل و تدبر و تفکر در قرآن زمینه‌ساز کیفیت زندگی هر انسانی خواهد بود. امیدواریم برگزاری مسابقات قرآنی زمینه‌ساز این امر شود که ایمان و اعتقاد ما ارتقا یافته و کیفیت زندگی ما بهتر شود.

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 18 شهریورماه در افتتاحیه مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیات قرآن کریم به‌صورت مکرر به قطعات مختلف زمانی قسم یاد کرده است، اظهار کرد: این نشان از اهمیت زمان دارد و بر این اساس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه انسانی زمان و وقت است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ استفاده از زمان و وقت را باید به‌درستی در جامعه ترویج کنیم، افزود: ما ایرانی‌ها متأسفانه جزو کسانی هستیم که بیشترین آمار اتلاف وقت را داریم و حتی هزینه می‌کنیم تا متوجه اتلاف وقت نشویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به خصوصیات عمر انسان اشاره و بیان کرد: فرصت یک بار زندگی کردن، محدود بودن فرصت، عدم توقف زمان، بی‌رحم بودن از خصوصیات زندگی دنیایی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) در مورد فرصت زمان و وقت زندگی به اباذر می‌فرماید: «ای اباذر نسبت به عمرت خسیس‌تر باش تا اموالت»، ادامه داد: حضرت علی(ع) نیز می‌فرماید: «عمر انسان مثل تیری است که از کمان در رفته» با توجه به این احادیث به اهمیت وقت و زمان پی خواهیم برد و باید تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا نهایت بهره را از فرصت داده شده ببریم.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه ما برای بلند شدن عمرمان هزینه می‌کنیم، گفت: دانشمندان نیز اعلام می‌کنند آب و هوای خوب، غذای مفید، روان سالم عمر انسان را طولانی خواهد کرد، اما آیا هدف طولانی شدن زندگی، کمیت آن است یا کیفیت زندگی مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت عمر از نکات حائز اهمیت در زندگی هر انسانی است، افزود: کیفیت عمر شاکله زندگی است و شخصیت استمرار در حیات هر انسانی جوهره وجودی وی و شخصیت واقعی کیفیت زندگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به کیفیت زندگی از دیدگاه بزرگان دین اشاره کرد و گفت: از دیدگاه بزرگان دین اخلاص در عمل و تدبر و تفکر در قرآن زمینه‌ساز کیفیت زندگی هر انسانی خواهد بود. امیدواریم برگزاری مسابقات قرآنی زمینه‌ساز این امر شود که ایمان و اعتقاد ما ارتقا یافته و کیفیت زندگی ما بهتر شود.

حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: به لطف خداوند متعال در سال‌های گذشته فعالان قرآنی استان در مسابقات اوقاف و امور خیریه موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند که امیدواریم امسال نیز شاهد شکوفایی و درخشش تعداد بیشتری از فعالان قرآنی استان در مرحله کشوری و بین‌المللی باشیم.

وی در پایان یادآور شد: به نفرات برتر هر رشته در مرحله کشوری تا مقام پنجم غیر از هدیه سازمانی 50 میلیون تومان از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha