کرسی تلاوت قرآن در بابلسر برگزار شد
کد خبر: 4084254
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کرسی تلاوت قرآن در بابلسر برگزار شد

کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور احمد ابوالقاسمی، قاری و داور بین‌المللی قرآن در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان بابلسر برگزار شد.

کرسی تلاوت قرآن در بابلسربه گزارش ایکنا از مازندران، کرسی تلاوت قرآن کریم از سوی مجمع قاریان قرآن و با مشارکت  آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان بابلسر، با حضور احمد ابوالقاسمی، قاری و داور بین‌المللی قرآن، امام‌جمعه و جمعی از مسئولان، قاریان و حافظان قرآن بابلسر، شب گذشته، 17 شهریورماه در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد.

در آغاز این محفل قرآنی مهدی شالیکار، قاری ممتاز کشور به قرآئت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت و ادامه این مراسم با اجرای گروه تواشیح آمین بابلسر‌ همراه بود.

حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور، امام‌جمعه شهرستان بابلسر نیز در این مراسم با بیان اینکه محافل قرآنی خوب و مستمری از سوی فعالان قرآنی در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: علی‌رغم اینکه بابلسر به‌عنوان یک شهرستان گردشکری قلمداد می‌شود، اما با توجه به حضور قاریان و حافظان برجسته فراوان در این شهرستان، به حق می‌توان مطرح کرد که بابلسر پایتخت قرآنی استان مازندران است.

وی ادامه داد: شهرستان بابلسر از اساتید و شخصیت‌های قرآنی و برجسته‌ای بهره‎مند است که ان‌شاءالله با وجود این اساتید بتوانیم فرهنگ شهرستان را به‌سوی فرهنگ قرآنی سوق دهیم تا فرهنگ ما قرآنی شود. توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، نهادینه‌ کردن انس با قرآن از مهم‌ترین اهداف برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم است.

امام‌جمعه بابلسر با تأکید بر ضرورت تلاوت و تدبر در قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی، یادآور شد: با قرآن‌ دوست باشیم و با‌ آن‌ انس‌ بگیریم، چراکه قرآن‌ راه‌ نجات انسان‌هاست‌ و حتی یک آیه می‌تواند، در دل‌ و جان انسان بسیار تأثیرگذار باشد.

در ادامه این کرسی تلاوت احمد ابوالقاسمی، داور بین‌المللی و مدرس قرائت قرآن، قبل از تلاوت آیاتی  چند از سوره مبارکه طاها، به شکل‌گیری مجمع قاریان در بابلسر اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری مجمع قاریان در بابلسر اتفاق بسیار خوبی است؛ حمایت امام‌جمعه محترم این شهرستان از برگزاری کرسی‌های قرآنی، نعمت بزرگی است که فعالان قرآنی بابلسر زمانی که تراز قرآنی این شهر در استان به مرتبه بالایی برسد، آن موقع متوجه خواهند شد که گاهی حمایت یک عزیزی می‌تواند فرهنگ عمومی یک شهر را تغییر دهد.

وی در ادامه به اهمیت قرآن در زندگی پرداخت و اظهار کرد: قاری قرآن وظیفه‌اش این است که طوری بخواند که مردم را خسته نکند. عموما کسی که قرآن می‌خواند و با قرآن سروکار دارد، خطایش در زندگی کمتر است، چراکه کار قرآن ساختن انسان‌هاست و قرآن برای هر لحظه انسان حرف دارد.

این قاری قرآن با بیان اینکه انس با قرآن بزرگترین مایه نجات و رستگاری انسان است، ادامه داد: برخی می‌گویند که به قرآن عمل کنید، اما حرف امام معصوم این است که قرآن را بخوانید و به آیاتش عمل کنید.

ابوالقاسمی خواندن قرآن كریم را به شكل مستمر، از جمله سفارش‌های امامان و علمای دین و اخلاق دانست و یادآور شد: این‌گونه خواندن آغازگر مسیر تفكر، تعقل و عمل به آیات الهی است.

کرسی تلاوت قرآن بابلسر
کرسی تلاوت قرآن بابلسر
کرسی تلاوت قرآن بابلسر
کرسی تلاوت قرآن بابلسر
کرسی تلاوت قرآن بابلسر
کرسی تلاوت قرآن بابلسر
کرسی تلاوت قرآن بابلسر
کرسی تلاوت قرآن بابلسر
کرسی تلاوت قرآن بابلسر
کرسی تلاوت قرآن بابلسر
انتهای پیام
captcha