تلاش کنگره ملی شهدای قم بر تولید برنامه‌ها و آثار ماندگار باشد
کد خبر: 4083374
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

تلاش کنگره ملی شهدای قم بر تولید برنامه‌ها و آثار ماندگار باشد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: تلاش کنگره ملی شهدای استان قم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید برنامه‌ها و آثار ماندگار و مؤثر در فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نشست شورای اندیشه‌ورز کنگره ملی شهدای استان قم که روز گذشته، 13 شهریورماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: زمانی که درباره شهدا به مدارک و منابع دینی مراجعه می‌کنیم، پیام‌ها، درس‌ها، مسئولیت‌ها و شرح وظایف مشخص می‌شود؛ همان‌طور که قرآن کریم شهدا را حی و زنده نزد خدای متعال عنوان می‌کند.
 
وی با بیان اینکه شهدا پس از شهادت‌شان نیز حرف برای گفتن دارند، افزود: شهدای گرانقدر وقتی به‌صورت دنیوی زنده بودند، حرف‌شان امر به معروف و نهی از منکر، سفارش به عفاف و حجاب، دفاع از کشور و وطن، امر به اطاعت از ولایت فقیه بوده و ما دقیقا همین مطالب را در وصیت‌نامه‌های آن‌ها مشاهده می‌کنیم که همواره برای مردم سفارشاتی دارند.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: مطالبات و خواسته‌های شهدا از مردم و مسئولان همچنان باقی و تمام نشده است؛ شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و بر خواسته‌هایشان تأکید دارند که ما در مقابل خون آنها وظیفه داریم.
 
وی بیان کرد: در جریان فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان قم سعی بر این باشد تا گرهی از کار و مشکلات مردم باز شود؛ بهتر است برنامه‌هایی همچون آزاد کردن زندانیان، کمک به محرومان و... در دستور کار کنگره قرار بگیرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قم ادامه داد: به برکت برگزاری کنگره ملی شهدای استان، برنامه‌هایی عمومی و اجتماعی در سطح استان در راستای انتقال پیام شهدا همچون دعوت به رعایت حجاب و عفاف اسلامی انجام شود.
 
وی یادآور شد: تلاش کنگره ملی شهدای استان قم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید برنامه‌ها و آثار ماندگار و مؤثر در فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

همچنین در این دیدار خوش‌گفتار، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بیان کرد: تولید کتاب از زندگی شهدا، تولید فیلم مستند، تولید سرود، برگزاری یادواره شهدا در روستاها و شهر قم برای گروه‌های مختلف، دیدار با خانواده شهدا، نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شهدا و برگزاری برنامه فصل شیدایی از هفته دفاع مقدس به مدت ۲۰ شب از جمله فعالیت‌های است که در قالب این کنگره در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اجلاسیه‌های مختلفی برای گروه‌های مختلف در این کنگره برگزار می‌شود، گفت: اجلاسیه پایانی کنگره شهدای استان قم ۲۶ آبان‌ماه سال جاری مصادف با سالروز شهادت شهید زین‌الدین برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به همکاری صدا‌وسیمای مرکز قم، اداره‌کل ارشاد و سایر نهادهای استانی در برگزاری این کنگره، یادآور شد: حرم مطهر بانوی کرامت به‌عنوان نگین شهر مقدس قم باید رنگ و بوی شهدایی پیدا کند؛ از این‌رو با همکاری بیشتر می‌توانیم کاری کنیم زائرانی که در حرم مطهر حضور پیدا می‌کنند با شهدا و سبک زندگی آنان بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha