برگزاری دوره آمادگی راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4083108
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
مجیدی‌مهر خبر داد:

برگزاری دوره آمادگی راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از برگزاری دوره آمادگی راه‌یافتگان به مرحله کشوری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد و گفت: این دوره اوایل مهرماه به منظور ارتقای سطح توانمندی قاریان و حافظان برگزار می‌شود.

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش ایکنا، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با هدف ارتقای سطح توانمندی‌ و آمادگی بیشتر شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در نظر دارد یک دوره آمادگی را به صورت مجازی و برخط در اوایل مهرماه سال جاری برگزار کند.

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری این دوره گفت: مخاطبان این دوره نفرات برتر مرحله استانی مسابقات هستند که طبق سهمیه‌بندیِ هر استان در هفته سوم شهریور ماه سال جاری مشخص خواهند شد.

وی افزود: در این دوره استادان برتر کشوری و بین‌المللی در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا، صوت، لحن، صحت حفظ و بهداشت صوت و صداسازی به تدریس خواهند پرداخت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بیان کرد: در این دوره، آیین‌نامه داوری مسابقات نیز تشریح خواهد شد تا شرکت‌کنندگان بیشتر با آیین‌نامه‌ و شیوه‌نامه برگزاری مسابقات هماهنگ شوند.

مجیدی‌مهر تصریح کرد: با توجه به عدم دسترسی استان‌های محروم به اساتید برتر و همچنین درخواست شرکت‌کنندگان، برگزاری دوره‌های این چنینی کمک شایانی به ارتقای سطح آمادگی شرکت‌کنندگان کرده و به تبع آن افزایش سطح کیفی مسابقات را در پی خواهد داشت.

رئیس مرکز امور قرآنی در پایان اظهار کرد: همچنین امسال برای نخستین بار دوره آمادگی راه‌یافتگان به مرحله نهایی رشته‌های نغمات دینی(همخوانی و مدیحه‌سرایی، دعا و اذان) نیز پیش از برگزاری مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha