ثبت 10 موقوفه‌ با نیات قرآنی در سرایان
کد خبر: 4082839
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

ثبت 10 موقوفه‌ با نیات قرآنی در سرایان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان گفت: این شهرستان ۴۲۰ موقوفه دارد که 10 مورد آن با نیات قرآنی به ثبت رسیده است.

سعید وکیل زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از ستاد خبری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، سعید وکیل‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان، امروز، 12 شهریورماه با تأکید بر لزوم ترویج و گسترش فرهنگ قرآن اظهار کرد: وقف یکی از ظرفیت‌های فرهنگی است که می‌توان با استفاده از آن در راستای گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت آموزه‌های قرآنی در سبک زندگی اسلامی لازم است زمینه‌های آموزش قرآن فراهم شود؛ وقف‌های قرآنی با توجه به نوع نیت آنها زمینه را برای هزینه کرد در امور قرآنی فراهم می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرایان گفت: متولی وقف بر حسب نوع نیت واقف اجازه دارد از محل درآمد موقوفات قرآنی در امر ترویج و آموزش قرآن گام بردارد و این موضوع در جامعه اسلامی می‌تواند برکات فراوانی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن نیز یکی از فرصت‌ها در راستای تروج فرهنگ قرآنی است که همه ساله از سوی سازمان اوقاف دنبال می‌شود و امسال همزمان با برگزاری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم 120 نفر در تمامی رشته‌ها از شهرستان سرایان شرکت کرده‌اند.

وکیل‌زاده با بیان اینکه از میان شرکت‌کنندگان شهرستانی هشت نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند که در روزهای 16 تا 18 شهریور با سایر برگزیدگان مرحله استانی در طبس به رقابت می‌پردازند، یادآور شد: چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف مرحله استانی 16 تا 18 شهریورماه به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود؛ در این دوره از مسابقات 122 برگزیده مرحله شهرستانی با یکدیگر در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha