چالش‌ها و مشکلات تعاونی‌های لرستان
کد خبر: 4082819
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

چالش‌ها و مشکلات تعاونی‌های لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به فعالیت شش هزار تعاونی در این استان گفت: عدم همکاری بخش دولتی و تعاونی، دشواری قوانین، فقدان فرهنگ‌سازی در بحث اندیشه و تفکر تعاونی از مشکلات پیش‌روی تعاونی‌های استان است.

علی جهانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی جهانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، امروز، ۱۲ شهریور در دیدار تشکل‌های تعاونی و شورای هماهنگی رفاه لرستان با حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، اظهار کرد: تعاون واژه دینی بر پایه مضامین اخلاقی و به معنای یکدیگر را یاری رساندن است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها برای تأمین سعادت، رفاه و پیشرفت باید با هم مراوده و تعامل داشته باشند، گفت: در لرستان شش هزار تعاونی داریم که بیش از ۳۰ هزار نفر در آن‌ها عضو هستند.

جهانی با اشاره به نقش مؤثر تعاونی‌ها در اشتغال استان بیان کرد: در حال حاضر ۳۹ هزار نفر در بخش تعاون لرستان و ۱۵ گرایش از جمله مسکن، سهام عدالت، حمل و نقل، تولیدی و توزیعی مشغول به‌کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مشکل اصلی این استان را اشتغال دانست و با بیان اینکه تعاونی‌ها فرصتی مناسب برای رفع مشکل بیکاری استان هستند، تصریح کرد: ۱۳ تعاونی دانش‌بنیان با اشتغال ۲۶۲ نفر در راستای فقرزدایی و اشتغال مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و ۱۱ تعاونی با عضویت ۱۰۴۴ نفر در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در هفته تعاون جشنواره‌های ملی و استانی متعددی برگزار شد، گفت: در سطح استان لرستان سه تعاونی به‌عنوان تعاونی برتر معرفی شدند؛ همچنین تعاونی سهام عدالت لرستان به‌عنوان تعاونی برتر معرفی شده است.

جهانی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات تعاونی‌های لرستان بیان کرد: عدم همکاری بخش دولتی و تعاونی، دشواری قوانین، فقدان فرهنگ‌سازی در بحث اندیشه و تفکر تعاونی از مشکلات پیش‌روی تعاونی‌های استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به برگزاری ۱۳ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی برای تعاون‌گران این استان گفت: گرفتن مشوق‌های بیمه‌ای، بخشودگی مالیاتی از جمله ابزارهایی برای تقویت تعاون و اشتغال حوزه تعاونی است.

انتهای پیام
captcha