عشق به حسین(ع) روزنه امید در دل نیازمندان شد
کد خبر: 4082759
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

عشق به حسین(ع) روزنه امید در دل نیازمندان شد

هیئت شاهزاده علی‌اصغر(ع) با قدمت 70 ساله در راستای هدف همیاری و همدلی با نیازمندان خدمات و فعالیت‌های گسترده نظیر شناسایی خانواده‌های بی‌سرپرست و کمک به رفع مشکلات متعدد آنان گام برداشته است تا بگوید عزاداری فقط اشک نیست بلکه می‌توان کارهایی انجام داد که ثواب زیارت و برپایی مجالس امام حسین(ع) را داشته باشد.

توزیع بسته های معیشتیبه گزارش ایکنا از قم، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به یکی از هیئت‌های قم رفتم؛ به محض ورود به هیئت بوی گلاب و دود اسپندی که تمام فضا را به خود عطرآگین کرده بود و کودکانی که جلوی درب ورودی ایستاده بودند و با غبارروبی از کفش عزاداران حسینی به آنها خوش‌آمد می‌گفتند، حالم را دگرگون کرد. خلوص نیت و بی‌ریا بودن را با تمام وجود حس کردم؛ درست حسی شبیه به قدم گذاشتن در بهشت.

هیئت شاهزاده علی‌اصغر(ع) قدمت 70 ساله دارد. این هیئت قریب به 12 سال است که در راستای هدف همیاری و همدلی با نیازمندان خدمات و فعالیت‌های گسترده نظیر شناسایی خانواده‌های بی‌سرپرست و تهیه اقلام خوراکی و پوشاک برای این خانواده‌ها، تأمین هزینه‌های درمان و دارو برای افراد نیازمند، اجاره مسکن برای افرادی که به هر دلیل مشکل مسکن دارند، هزینه ثبت‌نام و خرید لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند و تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان فعالیت می‌کند.

یکی از این اقدامات این هیئت، آن است که به نیت عدد ابجد حضرت رباب(س) مادر شش ماهه کربلا، 205 نفر از افراد سالخورده‌ای که تاکنون به زیارت سید و سالار شهیدان نرفتند و از نظر مالی فراهم کردن هزینه‌های سفر برایشان امکان‌پذیر نبود را در شب اول محرم راهی این سفر معنوی کردند.

ویژگی بارز هیئت آن است که صرفا یک محفل عزاداری نیست و متولیان آن، به رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، یاری نیازمندان و کمک به مناطق محروم توجه ویژه‌ای دارند.

جمعیت این هیئت در شب‌های ویژه سال مانند سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) به 700 نفر و در ایام عادی به 300 نفر می‌رسد که بیشتر این افراد خیرین هستند و از هیچ ارگان یا سازمانی تأمین مالی و معنوی نمی‌شود و تمام هزینه‌های آن را خود مردم عهده‌دار هستند.

یکی دیگر از اقدامات این هیئت در ایام ماه محرم رسیدگی به اوضاع و وضع زندگی افراد بی‌خانمان بود که درگیر بیماری اعتیاد شده بودند. خیرین و بزرگان هیئت تعدادی از این افراد را به کمپ ترک اعتیاد ارجاع دادند و آن‌ها تحت درمان قرار گرفتند و در صورت ترک اعتیاد وعده زیارت امام حسین(ع) را به آنها دادند و این‌گونه با شور حسینی روزنه امید را در دل‌هایشان زنده کردند. همچنین برای همسران آن‌ها کسب و کار‌های خانگی مانند قالی‌بافی و خیاطی راه‌اندازی کردند.

در گوشه‌ای از حسینیه میزی از کتب مذهبی قرار داشت که توجهم را جلب می‌کرد، کتاب‌هایی با موضوعات شهادت، ایثار، زندگی‌نامه امام حسین(ع)، احادیث و روایات و زندگی‌نامه شهیدان برای فروش گذاشته شده بود. به گفته یکی از خادمان هیئت شاهزاده علی‌اصغر(ع) درآمد حاصل از فروش این کتاب‌ها صرف امور خیریه می‌شود.

به اعتقاد متولیان هیئت، آن‌ها با آرزوی رسیدن به شفاعت امام حسین(ع) قدم در مسیر امداد به محرومان و نیازمندان گذاشتند و در راه فعالیت‌های خیریه و مساعدت‌های بدون چشم‌داشت که محدود به محرم و صفر نیست و در طی سال نیز شامل حال نیازمندان می‌شود از هیچ کمکی دریغ نکردند. محبان امام حسین(ع) به شفاعت ایشان معتقدند و باوردارند که با عزاداری و محبت نسبت به اباعبدالله(ع) به این شفاعت می‌رسند.

انتهای پیام
captcha