انسان با وفای به عهد و اصلاح امور مسلمین نقش صالحین را می‎‌گیرد
کد خبر: 4082466
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

انسان با وفای به عهد و اصلاح امور مسلمین نقش صالحین را می‎‌گیرد

جانشین رئیس جامعةالمصطفی گفت: اصلاح وفای به عهد، خوش برخوردی، رعایت عدالت و تناسب در برخورد و اصلاح امور مؤمنین از اصول مهمی است که شخصیت را بسط داده و به انسان نقش صالحین را اعطا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی صبح امروز 10 شهریور، در جمع کارکنان جامعةالمصطفی العالمیه که به مناسبت هفته دولت و روز کارمند برگزار شد، ضمن تبریک این ایام به تمام خادمان ملت، اظهار کرد: هفته دولت و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر یادآور پیام اخلاص و ارادت به مقام ولایت و امامت و نیز تعبد به دین و ارزش‌های الهی، صبوری و بردباری و روحیه خدمت به مردم است.

وی با تأکید بر اهمیت الگوگیری از سیره عملی شهیدان رجایی و باهنر، با بیان این که بزرگداشت این عزیزان محصول سینه پر از اخلاص و اندیشه معنوی و تسلیم خدا بودن ایشان است، افزود: شهدا با دلدادگی در مسیر ایثار به مطلوب در عین ارائه طریق، افراد را با تسلیم‌شدن در برابر اراده الهی و اخلاص در عمل و نیت، به قرب الی الله رهنمون می‌سازند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به فراز‌هایی از آیات قرآن کریم با تأکید بر این که یاد قیامت انسان را از پلیدی‌های بی‌شماری رها می‌سازد، ادامه داد: توجه به زندگی ابدی چراغی روشن برای کنترل انسان در سوق به ناملایمات و پلیدی‌هاست. قیامت روز دیدن اعمال است و انسان در این روز به ملاقات خود رفته و در حقیقت همه افراد، استقبال‌کننده خود خواهند بود. انسان در روز قیامت با حقیقت شخصیت، نیات، ذهن و خطور‌های قلبی و... که تجلی جلوه‌های عمل، بلکه خود اعمال آدمی است محشور خواهد شد.

وی با تأکید بر این که شخصیت انسان وابسته به فکر و دغدغه‌های اوست، تصریح کرد: انسان هرگونه بیندیشد همان گونه عمل خواهد کرد و همان‌طور که عمل می‌کند، شخصیتش شکل می‌گیرد. انسان با عبور از پلیدی‌ها سینه خود را برای دریافت انوار فراغ‌تر نموده، در انتخاب مسیر و ادامه راه هیچ تزلزلی به دل راه نمی‌دهد.

جانشین رئیس جامعةالمصطفی در بخش دیگری از سخنان خود خدمت به سربازان بین‌المللی امام زمان(عج) را توفیقی بزرگ پیش روی کارمندان المصطفی توصیف کرد و افزود: باید با اخلاص در اعمال، عالی‌ترین دریافت‌های معنوی را از این فرصت به دست بیاوریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور ادامه داد: در تفکر توحید ربوبی که در آن هیچ عاملی جز خداوند متعال نه نقش عاملیت دارد و نه قدرت تأثیرگذاری، انسان باید بتواند با خلوص اعمال، خود را در وادی معرفت الله و در رسیدن به قرب الهی پرواز دهد.

وی اقدام با متانت، عدالت در تعامل و احترام به شأن و شخصیت مراجعین را از مهم‌ترین اصول کارمندی دانست و ابراز کرد: تواضع و خوش‌رویی در کنار قاطعیت در قانون‌مندی اصل دیگری است که باید بدان توجه داشت؛ خوش برخوردی و پرهیز از رنجش مخاطب سرمایه‌ای بزرگ است؛ چرا که یک لبخند می‌تواند حسنه‌ای بزرگ را رقم بزند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، خوش برخوردی را از سنگین‌ترین اعمال در روز قیامت برشمرد و تصریح کرد: خوش‌اخلاقی، در عین ارتقای شخصیت دنیای در توسعه فضای شخصیتی انسان در آخرت بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به این که در مبانی اسلامی عمل به وعده و وفای به عهد و پیمان، از شروط مؤمن بودن است، اظهار کرد: اصلاح امور میان مؤمنین برای عمل به رسالت‌های سنگین الهی آن هم با تأثیرگذاری جهانی، امر بسیار مهمی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خالق پور، نماز را ارتباط خالصانه با خدا برای رسیدن به اقتدار معنوی در عمل به وظایف دینی توصیف کرد و گفت: وفای به عهد، خوش برخوردی، رعایت عدالت و تناسب در برخورد و اصلاح امور مؤمنین از اصول مهمی است که شخصیت را بسط داده و به انسان نقش صالحین را اعطا می‌کند.

انتهای پیام
captcha