بیش از یک‌هزار بانوی کارآفرین کرمانی وام اشتغال‌زایی دریافت کردند
کد خبر: 4082325
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

بیش از یک‌هزار بانوی کارآفرین کرمانی وام اشتغال‌زایی دریافت کردند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در حوزه مشاغل خانگی و حمایت از بانوان کارآفرینان با همکاری اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی بالغ بر یک‌هزار بانو وام اشتغال دریافت کردند.

نشست خبری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، نرجس بهرآسمانی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان امروز، ۹ تیرماه در نشست خبری با اشاره به ضرورت جهاد تبیین و بیان واقعیت‌ها برای مردم، گفت: عزم دولت برای حل مسائل را دیده‌ایم. با تلاش دولت و مسئولان اعتماد و امید در دل مردم ایجاد شده است که با همکاری رسانه‌‌ها این انس و الفت بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه به عملکرد یک ساله گذشته پرداخت و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم برای رصد پتانسیل‌های استان، تدوین شناسنامه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بانوان استان در دستور کار قرار گرفت و اکنون یک اطلاعات کامل و جامعی در این مورد وجود دارد تا نقشه راه یک ساله قرار بگیرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به معرفی ۵۰ بانوی موفق استان در قالب یک دانشنامه، گفت: تعداد این بانوان موفق بیش از تعداد اعلام شده است و سعی داریم این راه را برای معرفی زنان فرهیخته به نسل آینده فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم هئیت‌های اندیشه‌ورز در ۷ حوزه کسب و کار پایدار، زیست عفیفانه، تحکیم بنیان خانواده، حقوق و مسئولیت‌های بانوان، جمعیت، نشاط اجتماعی و الگوی سوم زن، شکل گرفته است و از تمام کسانی که در این حوزه می‌توانند همکاری کنند دعوت می‌کنیم ایده‌های خود را اعلام کنند و ما نیز حتما همراهی خواهیم کرد.

بهرآسمانی با اشاره دوره‌های آموزش و توانمندی زنان نیز در منطقه زهکلوت و عنبرآباد، گفت: فراهم کردن زمینه برای آموزش رایگان فنی‌ و حرفه‌ای بانوان کارمند در ۸ رشته‌ طراحی صفحات وب، نت ورک، چادر و مقنعه دوزی، پرورش قارچ، پته، تعمیر لوازم خانه و تعمیر مبتدی خودرو و... از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی و حمایت از بانوان کارآفرینان در این حوزه بیش از ۱۰۰ بازارچه و جشنواره برگزار شد و در این مدت با همکاری اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی بالغ بر یک‌هزار بانو وام اشتغال دریافت کردند و به بیش از ۱۰۰ نفر تسهیلات روستایی پرداخت شده است. همچنین بیش از ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی به بانوان فعال در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای ازدواج آسان تصریح کرد: پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به جوانان دهه شصتی ساکن روستاها، راه‌اندازی مراکز مشاوره در نیروی انتظامی و در سازمان ورزش و جوانان استان برای ارائه مشاوره به جوانان در آستانه ازدواج و زوج‌های جوان به صورت رایگان و... از جمله اقدامات انجام شده است.

وی موضوع بانوان نخبه و تحصیل‌کرده استان را مورد توجه قرار داد و گفت: مرکزی برای توانمند سازی بانوان در حوزه کسب و کار توسط پارک علم و فناوری راه‌اندازی شده است تا ایده‌های خلاق و فناورانه مورد حمایت قرار گیرد. همچنین مدرسه کسب و کار نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود که همه اقشار بانوان استان می‌توانند به صورت رایگان در دوره‌های آن شرکت کنند.

بهرآسمانی به اقدامات انجام شده در حوزه حمایت از بانوان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوع در این ارتباط بیمه زنان خانه‌دار است که با پیگیری‌های انجام شده و همکاری صندوق بیمه روستاییان و عشایر، امکان بیمه بازنشستگی برای زنان خانه‌دار ۱۸ تا ۵۰ فراهم شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به صندوق بیمه روستائیان و عشایر در شهر‌ها و دهیاری‌ها تحت پوشش بیمه بازنشستگی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: ارائه بیمه رایگان برای مادران باردار و نوزادان تا پنج سال، خدمات ناباروری، کاهش سن بازنشستگی بانوان، افزایش سنوات، راه‌اندازی دو کلینیک ناباروری در دو شهرستان استان و... از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه زنان به استان کرمان در سفر رئیس‌جمهور، از ارائه ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای زنان کارآفرین از طریق جهاد کشاورزی و کمیته امداد خبر داد.

انتهای پیام
captcha