آیه 16 سوره حدید محور فیلم «نشانه»
کد خبر: 4081971
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

آیه 16 سوره حدید محور فیلم «نشانه»

مرحله نگارش فیلمنامه «نشانه» برگرفته از آیه 16 سوره حدید در حال انجام است و با تصویربرداری در استان گلستان از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

محمدمهدی شریفی، کارگردان فیلم «نشانه» در گفت‌وگو با ایکنا، به ارائه توضیحاتی درباره این فیلم پرداخت و بیان کرد: قصه این فیلم 60 دقیقه‌ای برگرفته از آیه 16 سوره حدید «أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ؛ آيا براى كسانى كه ايمان آورده‏‌اند هنگام آن نرسيده كه دلهايی‌شان به ياد خدا و آن حقيقتى كه نازل شده نرم گردد و مانند كسانى نباشند كه از پيش بدان‌ها كتاب داده شد و [عمر و] انتظار بر آنان به درازا كشيد و دلهايشان سخت شد که بسيارى از آنها فاسق بودند» است و اکنون یک گروه هشت نفره در حال نگارش فیلمنامه آن هستند.

کارگردان فیلم قرآنی ماسک افزود: شخصیت اصلی قصه در ابتدا نسبت به هنجارهای اخلاقی التزامی ندارد، ولی در ادامه در پی اتفاقی که همسرش برایش رقم می‌زند، تصمیم به جبران گذشته‌اش می‌گیرد. 

شریفی به اسامی بازیگران اشاره‌ای نداشت و صرفاً به حضور چهره‌های شناخته شده اشاره کرد و افزود: حدود شش ماه دیگر و با پایان مراحل تولید فیلم و تصویربرداری آن در استان گلستان، از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. به دلیل ماهیت ملودرام اجتماعی آن، دیگر شبکه‌ها نیز اقدام به پخش آن خواهند کرد.

محمدمهدی شریفی و محمد تجری، تهیه‌کننده این اثر تصویری هستند.

انتهای پیام
captcha