مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان افتتاح شد
کد خبر: 4081635
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان افتتاح شد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از راه‌اندازی مرکز رشد این دانشگاه خبر داد و گفت: 12 هسته فناور در این مرکز فعال شده است.

راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، رضا نقدی، رئیس این دانشگاه، عصر روز گذشته، ششم شهریور در آیین افتتاح مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گفت: با توجه به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بهره‌گیری از توان افراد متخصص و کارآمد و نیز بر مبنای ظرفیت‌های بالقوه خود در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی پویا، کارآفرین و اشتغال‌زا، موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد شد.

وی با بیان اینکه 12 هسته فناور در این مرکز فعال شده یادآور شد: این واحدها تحت عنوان معرق منبت چوب، خانه امن هوشمند، پیوند دست سازه‌ها با بافت‌های سنتی ایران، طراحی و ساخت تراشه‌های میکرو سیالات قطره‌ای برای سنتز کامپوزیت کیتوسان، آلژینات J نانو مگنتیت، طراحی و ساخت دستگاه (کلاه) خنک‌کننده سر در زمان شیمی‌درمانی جهت جلوگیری از ریزش مو، بازتاب نقاشی بر روی پارچه، طراحی و ساخت نانوكامپوزيت‌های سلولزی و .. فعالیت دارند.

نقدی ادامه داد: با هدف حمايت از توسعه فعاليت‌های کارآفرینی و ایجاد شرکت‌های فناور و دانش‌بنيان، دفتر مرکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افتتاح و راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه این دانشگاه به‌عنوان دومین دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور موفق به کسب مجوز مرکز رشد بین تمام استان‌ها شد اظهار کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این مراکز، زمینه‌های شکوفایی کارآفرینی، حمایت از خلاقیت و نوآوری در بین افراد متخصص و صاحب ایده، بیش‌ از پیش فراهم ‌شود.

نقدی با بیان این که یکی از هسته‌های این دانشکده در بین مراکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان هسته برتر کشوری انتخاب شده متذکر شد: مراکز رشد فناور زمینه‌سازان پیوند بین صنعت و دانشگاه هستند.

به گفته وی 3 هسته صنایع خلاق محصول اولیه خود را تولید نموده‌اند و یک هسته فناور موفق به تولید نمونه آزمایشگاهی شده که آزمایش بر روی نمونه‌ها انجام گرفته و در حال انجام مراحل ثبت اختراع است.

همچنین در آیین افتتاح مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سمنان و ... حضور داشتند و از غرفه‌های واحدهای فناور این مجموعه دانشگاهی بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha