طرح جامع عفاف و حجاب توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر تدوین شد
کد خبر: 4081463
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲

طرح جامع عفاف و حجاب توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر تدوین شد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دیدار با تعدادی از علمای قم گفت: در مقابل اعتراض جدی و نگرانی شدید جامعه ایمانی در مواجهه با ناهنجاری‌های بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرح جامعی در مورد عفاف و حجاب تنطیم کرده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دیدار با تعدادی از علمای قم با استماع رهنمودها و تشکر از تذکرات ارزشمند ایشان، خواستار مطالبه‌گری، تحرک بیشتر حوزه، جامعه مدرسین و طلاب برای مقابله با منکرات و امر به معروف شد.

هاشمی گلپایگانی در این دیدارها به انتظارات جامعه از حوزه‌های علمیه پرداخت و گفت: مردم از حوزه‌های علمیه و روحانیون، نهی از منکر و اعتراض بیشتری را در عین پیشنهاد و امر به معروف‌های جدی‌تر و همه‌جانبه‌تر انتظار دارند.

وی ضمن درخواست از علم برای مطالبه امر به معروف از ستاد، آموزش طلاب و آوردن مباحث امر به معروف و نهی از منکر در متون درسی حوزه را خواستار شد و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر واجب است، شناخت، آموزش و کسب توانمندی اجرای آن نیز واجب است لذا در تمامی حوزه‌های علمیه، همه طلاب نه تنها روش‌های صحیح و زیبای امر به معروف و نهی از منکر را باید بدانند بلکه برای دیگر آحاد جامعه مربی باشند که این امر نیازمند آن است تا در متون درسی بخشی به این فرایض مهم اختصاص یابد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ساماندهی، انضباط و صیانت فضای مجازی در رابطه با آثار تخریبی بعضی از ملبسان حوزوی در فضای مجازی پرداخت و بیان کرد: صیانت دین مردم در فضای مجازی در مواجهه با تعدادی از منسوبین به حوزه ضروری است؛ عده‌ای بر خلاف مسلمات و سیره علمای بزرگوار، برای جمع کردن مشتری، پایه‌های اعتقادی مردم را متزلزل می‌کنند.

وی با اشاره به مصادیقی از این دست در فضای مجازی تأکید کرد: افرادی که با ظاهر دینی موجب تضعیف دین‌داری مردم می‌شوند، از رسانه‌های غربی برای جامعه به مراتب خطرناکترند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که نهی از منکر را اعتراض و امربه معروف را همان پیشنهاد معرفی فرمودند، گفت: در مقابل اعتراض جدی و نگرانی شدید جامعه ایمانی در مواجهه با ناهنجاری‌های بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرح جامعی در مورد عفاف و حجاب تنطیم کرده که راهگشاست.

وی ضمن درخواست از علما در راستای جهاد تبیین و معرفی این طرح، اظهار کرد: این طرح با نظرخواهی از چند صد نفر از صاحبان اندیشه در حوزه و دانشگاه و دغدغه‌مندان تدوین و ارتقا یافته است.

هاشمی گلپایگانی با تقدیم نسخه‌ای از طرح به علما بیان کرد: اعتقاد راسخ داریم که این طرح در صورت اجرای کامل، آسیب‌ها و تهدیدات ناشی از ترویج بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه را حل می‌کند که البته نیاز به راهنمایی و مشارکت جامعه فرهیخته و اندیشمند حوزوی داریم.

انتهای پیام
captcha