زائرانی که گذرنامه ندارند با گذر مرزی به زیارت اربعین بروند
کد خبر: 4081007
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
وزیر کشور:‌

زائرانی که گذرنامه ندارند با گذر مرزی به زیارت اربعین بروند

وزیر کشور در کنگره سلامت در اربعین اعلام کرد: روادید لغو شده و آنهایی که گذرنامه ندارند، می‌توانند با گذر مرزی عبور کنند و به سفر زیارتی اربعین بروند.

وزیر کشوربه گزارش خبرنگار ایکنا، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز 5 شهریورماه در اولین کنگره سلامت در اربعین در جمع امدادگران هلال احمر که مسئولیت ارائه خدمات به زائران اربعین را دارند، گفت: اربعین شعاع جدیدی از خورشید مکتب امام حسین است که تلاش دارد گرمای او بر اقصی نقاط عالم پرتو افکن شود و جهانیان به عشق حسین گرم شوند و در جهان پر از دغل و فریبکاری، راه نجات بشر را بیابند و وجود خود را به محبت حسینی بسپارند تا کرانه مدنیت جدید مبتنی بر ارزش‌های انسانی و اخلاقی حرکت کند.

وی ادامه داد: اربعین نقطه نویدبخش ظهور منجی عالم بشریت است. خوانده‌ایم که زمان ظهور، حضرت مهدی(عج) با امام حسین(ع) خود را معرفی می‌کنند؛ شاید قبل از اربعین این سؤال در ذهن بود که مگر مردم دنیا امام حسین(ع) را می‌شناسند که حضرت مهدی(عج) خود را با ایشان معرفی می‌کنند، اما اکنون می‌دانیم با اربعین، امام حسین(ع) به عالم معرفی می‌شوند.

وحیدی با اشاره به اینکه زیارت اربعین نشانه ایمان است، گفت: در این مراسم همه مؤمنان به هم می‌پیوندند و جان و روحشان را در آن جلا می‌دهند و از نو ساخته می‌شوند. اربعین بزرگ‌ترین هنگامه جهانی است.

اربعین سلامت‌بخش است

وی ادامه داد: اربعین اصولاً سلامت‌بخش است، اضطراب‌ها، ناامیدی‌ها، بی‌هدفی‌ها، دوری انسان‌ها از هم و ... را پایان می‌دهد و روح فردی که وارد این عرصه می‌شود سلامت پیدا می‌کند و سلامت جسم متأخر از سلامت روح است.

وزیر کشور تصریح کرد: کسانی که به عشق یک هدف مقدس در این مسیر حرکت می‌کنند، هدفمند می‌شوند. همسان پنداشتن همه با هم در این سفر حاصل می‌شود و اربعین سفری است که مردم از خود خارج می‌شوند و در قالب یک امت و جمع ظاهر می‌شوند و این دستاورد اربعین برای بشر امروز است. بشری که آنچنان فرهنگ منحط غربی در او رسوخ کرده که عده‌ای به سمت خودکشی می‌روند؛ چراکه این فرهنگ چیزی برای آنها به ارمغان نمی‌آورد.

وی از هلال احمر تشکر کرد که در همه زمینه‌ها در خدمت مردم هستند و گفت: اربعین بزرگ‌ترین حرکت انسانی تلقی می‌شود و پدیده بزرگی است. شناسایی این پدیده از ابعاد مختلف بسیار مهم است و امروز در این کنگره از نظر سلامت این مسئله بررسی می‌شود.

ایمنی شرط اول است

وی ادامه داد: بررسی‌های علمی دقیق باید در خصوص مسئله سلامت در اربعین انجام شود. برای ما مهم است که زائران با ایمنی این سفر را بروند و برگردند؛ ایمنی شرط اول است. اکنون مجموعه بهداشتی کشور اعم از هلال احمر و وزارت بهداشت مسئولیت مهمی را دارند و خدمت شما در این حوزه ارزشمند است، چراکه برای بهترین خلق خدا که برای زیارت محبوب‌ترین خلق خدا می‌روند، انجام می‌شود.

وزیر کشور افزود: همانطور که حضرت زینب(س) پیام‌آور کربلا بودند و مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارند شما هم همین مسئولیت را دارید. دلسوزی، نحوه خدمت‌رسانی به مردم و ... شما همه پیام دارد. شما هم پیام‌رسان سلامت هستید، هم پیام‌رسان فرهنگ اربعین و امسال به خاطر گرمای هوا و کثرت جمعیت مسئولیت شما سنگین‌تر است.

وی از میزبانی مردم و مسئولان عراقی تشکر کرد و گفت: روادید لغو شده و آنهایی که گذرنامه ندارند می‌توانند با گذر مرزی عبور کنند.

انتهای پیام
captcha