مراسم برزگداشت حجت‌الاسلام شهیدی‌پور در قم برگزار شد
کد خبر: 4080798
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
از سوی اداره کل قرآن و حدیث المصطفی:

مراسم برزگداشت حجت‌الاسلام شهیدی‌پور در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال پیشکسوت و داوربین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور از سوی اداره کل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه و با حضور چهره‌های برجسته قرآنی کشور در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

آیین برزگداشت حجت‌الاسلام شهیدی‌پور در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، در این مراسم که شامگاه پنجشنبه در شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شد، قاریان کشور؛ شهریار پرهیزکار، حسین اسدی، احمد دباغ، مهدی تقی‌پور، مهدی فروغی، اعتصام زینلی، محمدعلی فروغی، سیدحمیدرضا مقدسی و همچنین معاون فرهنگی تربیتی و مدیران قرآنی جامعةالمصطفی العالمیه همراه با خانواده مرحوم شهیدی‌پور حضور داشتند.

در این مراسم پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه قرائت شد که به این شرح است؛

«انا لله و انا الیه راجعون»
خبر درگذشت خادم و حافظ قرآن، استاد گرانمایه و شیخ قرائت، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی پور «طاب ثراه» موجب تأثر و تألم همه آشنایان با این شخصیت قرآنی و ارادتمندان و شاگردان ایشان شد. خدمات ارزشمند آن مرحوم به ساحت قرآن کریم و تربیت شاگردان فراوان در طی ده‌ها سال تلاش علمی و عملی و تأسیس رشته قرائات و مجله علمی قرائت پژوهی در المصطفی باقیات‌الصالحاتی است که فراموش نخواهد شد.

از جانب خود و خانواده بزرگ المصطفی این مولمه را به بازماندگان محترم و همه ارادتمندان آن عزیز تسلیت عرض می‌کنم و برای ایشان علو درجات و همجواری با اولیاء الهی و برای منسوبان صبر و اجر از خدای رئوف مسئلت دارم.

آیین برزگداشت حجت‌الاسلام شهیدی‌پور در قم برگزار شد

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پژوهشگر و استاد علوم و فنون قرائت قرآن کریم یکشنبه، ۲۳ مردادماه مصادف با ۱۶ محرم ۱۴۴۳ و پس از سال‌ها تحمل رنج بیماری جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

از این عالم قرآنی تألیفاتی از جمله؛ «سبک‌شناسی تلاوت»، «تجوید آسان»، «روان‌خوانی و تجوید قرآن»، «اصول قرائات سبعه»، «توضیحات وقف و ابتدا» و «روان‌خوانی و تجوید قرآن» برجای مانده است. وی چند سال قبل نیز همه آرشیو صوتی خود را به صورت رایگان در اختیار شورای عالی قرآن و رادیو قرآن قرار داد تا ضمن دیجیتال‌سازی، تلاوت‌ها مورد پالایش و تدوین قرار گرفته و ماندگار شوند.

زنده یاد شهیدی‌پور همان زمان اعلام کرد این کار را برای ترویج آیات الهی انجام داده است و هر کسی بخواهد این مجموعه عظیم را رایگان در اختیارش قرار می‌دهد.

آیین برزگداشت حجت‌الاسلام شهیدی‌پور در قم برگزار شد

آیین برزگداشت حجت‌الاسلام شهیدی‌پور در قم برگزار شد

انتهای پیام
captcha