فعالان برپایی کنگره ملی شهدای عشایری کشور تجلیل شدند
کد خبر: 4080695
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
در شهرکرد

فعالان برپایی کنگره ملی شهدای عشایری کشور تجلیل شدند

آیین تجلیل از عوامل و فعالان برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۱۱هزار شهید جامعه عشایری کشور در شهرکرد برگزار شد و 170 نفر از عوامل اجرایی فعال در این کنگره ملی با اهدای لوح از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئول بسیج جامعه عشایری کشور و فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) تجلیل شدند.

کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور امروز سوم شهریورماه در آیین تجلیل از عوامل و فعالان برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۱۱هزار شهید جامعه عشایری کشور که با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، رئیس جامعه عشایری کشور، استاندار، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد با کم‌نظیر خواندن برگزاری کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این کنگره فاخر در میان کنگره‌هایی که از حدود 30 سال گذشته در کشور برگزار شده است، کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیر بود.

سلیمانی با ذکر اینکه باید قدردان نعمت‌هایی چون فرهنگ ایثار و شهادت بایست باشیم، ادامه داد: این فرهنگ ناب به برکت انقلاب و نظام اسلامی به ما رسیده و ملت بزرگ ایران قدرشناس این فرهنگ هستند و این راه پر رهرو همچنان ادامه دارد.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده را مصداق قدرشناسی آن دانست و توضیح داد: این فرهنگ برخاسته از نهضت عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است که در راستای بازگرداندن اسلام عزیز به مسیر واقعی رقم خورد تا آن‌را از انحرافی که توسط بنی امیه ایجاد شده بود، نجات دهد.

سلیمانی ادامه داد: این قیام اگرچه به ظاهر به اهداف خود دست نیافت اما در حقیقت شالوده یک حرکت نورانی را بنیان گذاشت تا ما امروز در سرزمین بزرگ ایران اسلامی پرچمدار این فرهنگ باشیم. تبیین فرهنگ ایثار و شهادت مصداق دیگری از قدرشناسی این نعمت است، بنابراین باید معارف این فرهنگ شناخته شود و بر طبق ذائقه نسل امروز با استفاده از ابزار هنری و رسانه‌ای تبیین و ترویج گردد.

رئیس بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در حال گسترش در جهان است شکل‌گیری جبهه مقاومت را یکی از دلایل روشن گسترش این فرهنگ برشمرد و تصریح کرد: ملت، انقلاب و امام راحل(ره) درواقع عاشورا را زنده کردند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این واقعه بزرگ در دوران دفاع مقدس در مقابل چشمان دنیا بازسازی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه کنگره‌های شهدا تلاشی برای پاسداشت این فرهنگ و انتقال و ترویج آن است، بیان کرد: از عوامل اجرایی کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری قدردانی می‌کنم. اهمیت این گردهمایی شهدایی زمانی روشن می‌شود که بدانیم مقام معظم رهبری در دوران کرونا در حالی‌که همه جلسات را تعطیل کردند، دیدار با اعضای ستادهای کنگره شهدا را تعطیل نکردند. نکته دیگر آنکه‌ به موازات برپایی کنگره ۱۱هزار شهید جامعه عشایری کشور در شهرکرد، برنامه‌های شهدایی فراوانی در سراسر کشور برگزار شد.

آمادگی چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از شهدای اقشار بسیج

در ادامه، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع)، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای عرصه امنیت و سلامت و شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: امروز باید از بیش از 10هزار نفر از مردم ولایتمدار استان از دورترین نقاط و دهیاران، شهرداران، فرمانداران و سایر اقشار مردم که در برگزاری کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری همکاری کردند، تجلیل کنیم.

اکبری با اشاره به اینکه ایده آغازین برپایی این کنگره به واسطه وصیت شهید فتاح مؤمنی از روستای سخت‌گذر لندی چهارمحال و بختیاری پاگرفت، بیان کرد: این کنگره شهدا با همدلی و هم‌افزایی و پشتیبانی ارزشمند نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار و نیز پای کارآمدن همه ادارات و حضور میهمانان از 26 استان کشور اجرایی شد.

وی تأکید کرد: فراخوان‌های گسترده‌ای در استان برای این کنگره انجام شد و این کنگره ملی طی سه روز با برنامه‌های متنوع و با تکیه بر ظرفیت‌های استان و توانمندی های بی‌بدیل مردم اجرا شد.

در این آیین، از 170 نفر از عوامل اجرایی فعال در کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری کشور با اهدای لوح از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئول بسیج جامعه عشایری کشور و فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha