تنها راه بیمه شدن زائران اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح است
کد خبر: 4080618
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۶
حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی:

تنها راه بیمه شدن زائران اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح است

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه تنها بیمه‌ای که تمام سفر اربعین را پوشش می‌دهد، بیمه زائران از طریق سامانه سماح است، گفت: زائران برای ثبت‌نام و بیمه سفر خود هر چه زودتر به سامانه سماح مراجعه کنند.

پنج شنبه/ تنها راه بیمه شدن زائران اربعین ثبت نام در سامانه سماح است

به گزارش ایکنا، در حالی که پیش‌بینی می‌شود حدود چهار تا پنج میلیون زائر ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین سال جاری حضور داشته باشند، تاکنون حدود دو میلیون نفر در سامانه سماح (سامانه ثبت نام زائران اربعین حسینی زیر نظر سازمان حج و زیارت) ثبت نام کرده‌اند. این در حالی است که ثبت نام در این سامانه و پرداخت 18 هزار تومان به عنوان حق بیمه زیارت اربعین تنها راهی است که زائران می‌توانند از طریق آن از خدمات بیمه در این مراسم بهره‌مند شوند و این سامانه مطمئن‌ترین و تنهاترین روش بیمه سلامت و حوادث در زیارت اربعین است.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته 94 درصد از کسانی که سال 98 در پیاده روی اربعین شرکت کردند به صورت مطمئن اعلام کرده‌اند که در پیاده‌روی سال جاری شرکت می‌کنند و 20 درصد نیز اربعین اولی خواهیم داشت. با این احتساب و با توجه به اینکه تا آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین فرصت کمی باقی مانده است بهتر است افرادی که قصد حضور در این مراسم را دارند هر چه سریع‌تر وارد سامانه سماح شده و ضمن ثبت‌نام، خود را بیمه کنند.

زائران اربعین باید این مسئله مهم را مد نظر داشته باشند که هزینه درمان در کشور عراق بسیار گران است و در صورتی که بیمه نباشند از عهده پرداخت هزینه‌های درمان برنخواهند آمد.

افرادی که در سامانه سماح ثبت نام و حق بیمه 18 هزار تومانی خود را پرداخت می‌کنند بلافاصله مشمول بیمه می‌شوند و در صورتی که در عراق بیمار شوند و نیاز به بستری و عمل جراحی داشته باشند، بیمه هزینه درمانی آنها را پرداخت می‌کند.

همچنین اگر مشکلی بروز کند به نحوی که نیاز باشد زائر با آمبولانس یا وسایل نقلیه دیگر به کشور منتقل شود، این خدمات نیز به صورت رایگان از طریق بیمه انجام خواهدشد.

همچنین در صورتی که زائر در اثر حادثه‌ای در این سفر قطع عضو شود نیز بیمه به زائر خسارت پرداخت خواهد کرد و در صورت فوت نیز ۳۰۰ میلیون تومان به خانواده‌ متوفی پرداخت می‌شود. 

پنج شنبه/ تنها راه بیمه شدن زائران اربعین ثبت نام در سامانه سماح است

در همین خصوص حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به اینکه آیا زائران می‌توانند به غیر از بیمه سامانه سماح از روش دیگری برای زیارت اربعین خود را بیمه کنند؟ گفت: خیر؛ فقط امکان بیمه از طریق ثبت نام در سامانه سماح فراهم است.

وی تصریح کرد: سایر بیمه‌ها چنین تعهداتی ندارند و ستاد مرکزی اربعین با بیمه مرکزی قرارداد منعقد کرده تا زائران بتوانند با پرداخت 18 هزار تومان در این سفر بیمه شوند.

حجت‌الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه این بیمه ضمانت اجرایی دارد، گفت: زائران نباید ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول کنند. هر زائری به راحتی می‌تواند از طریق تلفن همراه خود وارد سامانه سماح شود و ضمن ثبت نام در این سامانه خود را بیمه کند.  

انتهای پیام
captcha