نظام مسائل اجتماعی بدون شبکه مردمی حل نمی‌شود
کد خبر: 4080490
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

نظام مسائل اجتماعی بدون شبکه مردمی حل نمی‌شود

استاندار قم گفت: نظام مسائل اجتماعی بدون شبکه مردمی حل نمی‌شود و جایگاه اساسی که باید به مسائل اجتماعی ورود کند، حوزه علمیه است.

شاهچراغی استاندار قمبه گزارش ایکنا از قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم در نشست اعضای ستاد شناسایی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه استان قم که امروز، دوم شهریورماه برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی ستاد شناسایی، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه در حوزه، اظهار کرد: راه‌اندازی این ستاد از باب اینکه از درون حوزه شکل گرفته بسیار مبارک است.

وی ادامه داد: هر شخص باید تکلیفش راجع‌ به انقلاب اسلامی مشخص باشد، این ستاد باید خروجی داشته باشد و مبانی سیاست‌ها راهبردها مشخص و مدل مفهومی و ساختاری داشته باشد.

شاهچراغی با بیان اینکه نظام مسائل اجتماعی بدون شبکه مردمی حل نمی‌شود و جایگاه اساسی که باید به مسائل اجتماعی ورود کند، حوزه علمیه است، گفت: این ستاد قدرتمند است، چراکه همچنان در جامعه، روحانی فاضل عالم دلسوز پای کار جایگاه اجتماعی خودش را دارد و مردم هم قبولش دارند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شهر قم به‌عنوان یک جهان شهر مذهبی، مرکز انقلاب و خاستگاه انقلاب و تراز انقلاب، بیان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی استان، باید از ظرفیت حوزه علمیه در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده داشته باشند.

شاهچراغی در ادامه با طرح این سؤال که ما چگونگی می‌توانیم ظرفیت حوزه را در ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی کنیم، از اعلام آمادگی استانداری با حوزه علمیه در مواردی مثل طرح امین خبر داد و افزود: ما می‌توانیم بستر استفاده را برای حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در استان فراهم کنیم.

استاندار قم با اشاره به مشخص شدن بُعد مبانی آموزشی در دستگاه‌ها و ورود با قدرت این ستاد در موارد آموزش در خصوص آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: اگر در این موارد این ستاد، طرح میدانی داشته باشد به‌صورت جدی حمایت خواهیم کرد و بر این باوریم در تمامی زمینه‌ها مثل ترک اعتیاد، ایجاد اشتغال، پیشگیری از طلاق ازدواج و... باید کار عملیاتی انجام شود و هر طرح عملیاتی و اجرایی که نیاز به کمک داشته باشد استانداری مقدمات آن را انجام خواهد داد.

وی موافقت کرد که ۱۳ کارگروه این ستاد در کارگروه های استانداری با یک همسویی و اتفاق نظر کار را دنبال کنند و دبیر این ستاد در هیئت اندیشه‌ورز و کارگروه‌های تخصصی استانداری، حضور داشته باشد.

برخی مصوبات نشست اعضای ستاد پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه با استاندار قم

مقرر شد کارگروه‌های ستاد پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه با همکاری و همسویی در کارگروه‌های ویژه استانداری دعوت و تبادل‌نظر داشته باشند.

آموزش مدیران و دستگاه‌های اجرایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی توسط این ستاد با حمایت استانداری قم انجام شود.

پیشنهاد ایجاد نشاط اجتماعی در استان با همکاری تمامی دستگاه‌ها و به‌صورت جدی انجام شود.

پیشنهاد استفاده از ظرفیت بلوار پیامبر اعظم(ص) جهت نشاط و شادابی مردم عزیز استان قم در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.

طرح ۲۰۲۰ محله کشور محلات کم‌برخوردار قم در این طرح ورود کرده و حوزه‌های علمیه و ستاد نیز با تمام توان همراهی خواهد کرد.

موضوعات فضای مجازی، خانواده و اعتیاد در کارگروه‌های استانداری با کمک کارگروه‌های ستاد پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه به‌صورت جدی پیگیری شود.

ابلاغ همکاری با ارگان‌های دولتی جهت حمایت از ستاد پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه انجام شود.

پیشنهاد جلسات فصلی ستاد پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی جامعه با حضور استاندار محترم انجام شود.

انتهای پیام
captcha