بهره‌برداری از ۱۳۵ پروژه ویژه هفته دولت در سنندج
کد خبر: 4080344
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲

بهره‌برداری از ۱۳۵ پروژه ویژه هفته دولت در سنندج

فرماندار سنندج از بهره‌برداری از ۱۳۵ پروژه عمرانی، کشاورزی، خدماتی و فرهنگی با هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال در هفته دولت در شهرستان سنندج خبر داد.

نشست خبری فرماندار سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار سنندج، یکم شهریورماه در جمع رسانه‌های گروهی استان کردستان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه امروز این شهدا بهترین الگو برای تمام دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: سیره روش و منش این شهدای گرانقدر الگوی کاملی در مقابل همه ماست.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه تمام تلاش ما برای احصای مشکلات مردم بوده است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم که در این راستا نیازمند روحیه و نگاه جهادی همه مسئولان هستیم.

وی به حضور میدانی به ویژه در مناطق حاشیه شهر و محروم و دیدار مردمی برای بهره‌مندی نظرات آنان و رفع مشکلات سطح شهر اشاره کرد و افزود: تلاش داریم تا براساس ظرفیت و توانمندی‌های سنندج برای بخشی از این مشکلات اقدام کنیم.

عسکری به عملکرد یکساله فرمانداری اشاره و بیان کرد: ۱۰ جلسه به منظور بررسی اعتیاد به عنوان آسیب اجتماعی داشته این با حمایت استاندار کمپ ماده ۱۶ با ظرفیت ۴۰۰ نفر در حال تکمیل و آماده‌سازی است. در تلاشیم با ایجاد مهارت‌های فنی حرفه‌ای و ایجاد سامانه سراها زمینه فعالیت اجتماعی برای معتادان متجاهر نیز فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری۱۵۰ کارگاه آموزشی توسط بهزیستی برای پیشگیری، سلامت و نشاط اجتماعی در سنندج افزود: ظرفیت کمپ‌های خصوصی نیز در سنندج افزایش می‌یابد تا زمینه کاهش اعتباد در جامعه فراهم شود.

فرماندار سنندج اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع و خدمت‌رسانی بی‌واسطه، برگزاری ۱۵ میز خدمت، برگزاری ملاقات عمومی یک روز در هفته، حضور در مساجد برای پاسخگویی به درخواست مردم، تشکیل کمیته رصد نارضایتی‌های سنندج بویژه در حوزه تنظیم بازار، بازدید از سطح شهر با حضور شهردار و مسئولان، ثبت دو هزار فرصت شغلی در سامانه رصد در سال جاری، جذب ۹۵ درصد اعتبارات مشاغل خانگی معادل ۱۱۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ از اقدامات انجام شده توسط فرمانداری سنندج است.

وی افزود: امسال نیز ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی سنندج درنظر گرفته شده که ۱۷۴ میلیارد ریال آن تاکنون تأمین اعتبار شده است.

عسکری پیگیری راه‌اندازی و بهره‌برداری شش بومگردی، برگزاری دو جشنواره گلاب‌گیری و توت فرنگی برای توسعه صنعت توریست، تمهید مقدمات راه‌اندازی مجتمع تفریحی توریستی، اعطاء تسهیلات بانکی کشاورزی به ۴۱۱ نفر به مبلغ ۲۴۷ میلیارد تومان نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا و پیگیری شده استان به شمار می‌رود.

وی افزود: در حوزه عمرانی از سال گذشته تاکنون ۲۲۴ پروژه با ۲ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است که ۸۹ پروژه با یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری رسیده است.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه ۱۳۵ پروژه با هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از جمله این پروژه‌ها شامل ۱۰ پروژه در بخش کشاورزی، دو پروژه راه روستایی، ۱۰ پروژه نوسازی مدارس، ۴۰ پروژه طرح هادی، ۱۴ پروژه اجرای خدمات زیربنایی، ۳۰ پروژه‌ حمایتی برای مددجویان، ۱۷ پروژه گازرسانی و یک پروژه صنایع دستی است.

عسکری در پایان یادآور شد: از امسال ۲۲ هزار و ۷۱۶ واحد مسکن باید در سنندج تا چهار سال آینده احداث شود که تاکنون ۴۵ هزار و ۷۸۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۲۷ هزار نفر واجد شرایط بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha