لزوم خلق شخصیت‌های ایرانی محبوب برای کودکان و ‌نوجوانان
کد خبر: 4080243
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
محمدمهدی اسماعیلی تأکید کرد:

لزوم خلق شخصیت‌های ایرانی محبوب برای کودکان و ‌نوجوانان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه «ایران نوشت» گفت: باید در زمینه خلق شخصیت‌های ایرانی محبوب برای کودکان و ‌نوجوانان تلاش کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه «ایران نوشت» که امروز سه‌شنبه یکم شهریورماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: اهمیت حوزه نوشت‌افزار در تولید محصولات فرهنگی بر هیچ کسی پوشیده نیست، بر همین اساس باید در زمینه خلق شخصیت‌های ایرانی محبوب برای کودکان و ‌نوجوانان تلاش کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه در بازه زمانی ۱۰ ساله شاهدیم که موضوع ایران نوشت به نماد استقلال و خودکفایی تبدیل شده است، اظهار کرد: دوره ۲۰۰ ساله از ورود فرهنگ حقارت و انحطاط را در کشور داریم که فکر ایرانی را محتاج به الگوهای ایرانی حساب می‌کرد. این نگاه از اوایل دوره قاجار وارد فرهنگ ما شد و جریان به ظاهر تحصیل کرده، نظریه‌پردازان فرهنگی شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید برخی متون قاجار و پهلوی را به عنوان عبرت در مدارس بخوانیم و در دانشگاه‌ها تدریس کنیم که چطور از پیشرفت غرب تعریف و ما را تشویق می‌کردند که این مسیر را طی کنیم؛ اما امام(ره)، این زنجیر عقب‌ماندگی را باز کرد و فعل توانستن برای ما صرف شد و به شعار راهبردی تبدیل شد که ما می‌توانیم.

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه در خلق کاراکتر هنوز دچار مشکل هستیم و هنوز شخصیت‌هایی هستند که از فرهنگ ما نیستند، گفت: این اقدام همکاری وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش و صنعت، معدن و تجارت را به عنوان اضلاع حمایتگر تولیدات فرهنگی را می‌طلبد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود درباره تأمین کاغذ داخلی کشور گفت: با تلاش مجموعه کارخانه‌های داخلی، سال آینده تمام ۴۵ هزار تُن نیاز کاغذ مدارس از تولید داخلی خواهد بود و قراردادها در حوزه نشریات و کتاب در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha