ایده‌ها را از جوانان جهادگر در عرصه قرآنی بخواهید
کد خبر: 4080204
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
یادداشت

ایده‌ها را از جوانان جهادگر در عرصه قرآنی بخواهید

حمید شیخ‌زاده طی یادداشتی در پی برپایی دو جلسه از جلسات ایده‌پردازی در حوزه قرآن و عترت، خطاب به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر ضرورت بهره‌مندی از نظرات جوانانی که آتش به اختیار به امر آموزش و تبلیغ قرآن می‌پردازند تأکید کرده است.

به گزارش ایکنا، این هفته نیز شاهد برپایی دومین جلسه ایده‌پردازی در حوزه قرآن و عترت در محل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم. در همین راستا حمید شیخ‌زاده، فعال در امور قرآنی و از قاریان و مدرسان ممتاز کشور، یادداشتی کوتاه را در اختیار ایکنا قرار داده و نقدی را به ترکیب اعضای مدعو در چنین جلسه‌ای داشته است که در ادامه این یادداشت را می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن رحیم

همانند بیشتر جلسات اداری حول امور قرآنی، جای خالی استادان ایده‌پرداز و مو سپید کرده در راه قرآن به ویژه هنر مقدس تلاوت و در کنار آنان جوانان خوش‌فکر قرآنی و دست و پنجه نرم‌کرده با معضلات در راه ترویج و تبلیغ قرآن، بسیار خالی به نظر می‌رسد.

سوال مهم اینجاست که شعار جوان‌گرایی و اعتماد به نسل جوان کجای این فعالیت‌ها قرار دارد؟ چه‌بسا جوانانی که امروز بدون کمترین بودجه و حمایت دولتی ایده‌ها، فعالیت‌ها و کار‌های بزرگ قرآنی را رقم می‌زنند، ولی هیچ‌گاه به وجود آن‌ها و تفکراتشان توجه نشده است. در تهران و بسیاری از شهرهای کشور هستند جلسات آموزش قرائت و مفاهیم قرآن که به دست یکی از همین جوانان تشکیل شده و پس از مجاهدت فراوان و بدون هیچ حمایتی جمعی از نونهالان، نوجوانان و جوانان را به گرد خود جمع کرده است و آموزش می‌دهد.

برگزاری این نوع جلسات در طول این سال‌ها بدون وجود افراد فعال در عرصه قرآنی و شنیدن کلام آنان، راه به جایی نبرده و نخواهد برد و این مسئله به خوبی مشهود است تا آنجا که میزان استقبال مردم از جلسات و رویدادهای قرآنی بسیار محدود شده است.

بهره‌مندی از تفکر نسل جوان به عنوان اصلی‌ترین سرمایه کشور بدون شعار و شوی تبلیغاتی یکی از راه‌های فراهم کردن زمینه مناسب برای جذب مخاطب به سمت قرآن و عترت و فعالیت‌های قرآنی است که نمود بارز آن می‌تواند حضور این نسل به عنوان اعضای چنین جلساتی باشد.

امیدوارم روزی شاهد باشیم که نگاه بی‌تجربه و خطاکار و یک نوع نگاه ابزاری به جوانان حذف شود و به این باور برسند و بدانند کشور ما چه به هنگام و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی با فکر و ایده جوانان پیش رفته است.

خادم‌القرآن
حمید شیخ‌زاده»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۳:۲۱
0
0
احسنت عالی
captcha