پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی احداث دارالقرآن بین‌المللی سنندج
کد خبر: 4080074
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی احداث دارالقرآن بین‌المللی سنندج

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی احداث دارالقرآن بین‌المللی سنندج خبر داد و گفت: مجری احداث این دارالقرآن بین‌المللی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

سعید رسولی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سعید رسولی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان دیروز، ۳۱ مردادماه در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان‌ کردستان اظهار کرد: دارالقرآن بین‌المللی سنندج دارای سه‌هزار و 200 مترمربع زیربنا بوده که در شهر سنندج در حال احداث است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی احداث دارالقرآن بین‌المللی سنندج خبرداد و افزود: مجری احداث این دارالقرآن بین‌المللی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان به مقاوم‌سازی مسکن روستاییان اشاره و بیان کرد: برای عملی شدن مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی نیاز به استقبال روستاییان است.

وی با اشاره به اینکه امسال در قالب تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن ساخت ۸۹۲ واحد مسکن روستایی در دست اقدام قرار گرفت، افزود: متقاضیان روستایی می‌توانند تسهیلات ۵۰ میلیونی بلاعوض و سیمان و آرماتور رایگان دریافت کنند.

رسولی با اشاره به بازسازی ۱۳ هزار و ۵۲۵ واحد آسیب‌دیده ناشی از حوادث سیل اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی تسهیلات تعمیراتی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی به تعداد ۵ هزار و ۲۷۰ واحد به اقشار کم درآمد در استان افزود: در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن نهضت ملی را اجرا خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: سه هزار و ۲۰۸ واحد تاکنون تکلیف شده که یک هزار و ۵۰۶ واحد تامین زمین شده و سعی براین است در کمترین زمان ممکن این طرح به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: طرح ملی مسکن در کردستان به دلیل سخت بودن تامین زمین و شرایط جغرافیایی استان وضع خوبی ندارد و امیدواریم در این راستا شورای تامین مسکن تدابیری بیندیشند.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان یادآور شد: برای توسعه و عمران و آبادانی روستاها مطالعات طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام شده و تاکنون برای ۳۰۹ روستا نیز بازنگری طرح هادی انجام شده است.

انتهای پیام
captcha