مراکز اشتغا‌ل‌زایی در تهران راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4079571
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
احمدی‌صدر:

مراکز اشتغا‌ل‌زایی در تهران راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی از راه‌اندازی چند مرکز دیگر اشتغال‌زایی تا پایان 1401 خبر داد.

احمدی صدربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در جریان افتتاح دو مرکز ويژه مشاغل خانگی و مركز ويژه مشاغل نوپا و دانش‌بنيان در منطقه یک شهرداری تهران گفت: افتتاح این دو مرکز در منطقه یک و در شمال تهران به عنوان یکی از مراکز گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری سلامت اهمیت زیادی داشته و در سایر نقاط پایتخت نیز باید با توجه به ویژگی‌های آن منطقه اینگونه مراکز را راه‌اندازی کنیم.

وی نیت و دورنمای افتتاح این مراکز را خدمت‌رسانی به تمام افراد در کلان شهر تهران و حتی فرای آن در کل کشور دانست و ضمن تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری بر کلمه استفاده از آحاد مردم بدور از هر گونه خط کشی و جناح‌بندی افزود: با ظرفیت‌های عظیم مردمی و نخبگانی در کشورمان مواجه هستیم که به درستی در مجرا و مسیری که توان دارند و می‌توانند برای کشور ما افتخارآفرینی کنند قرار ندادیم که این خود ناشی از نقص‌های قانونی و گاهی کوتاهی برخی نهادها ست که نتوانسته‌اند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

احمد‌صدر معتقد است، ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارند مانند نخبگان، دانشمندان و کسانی که اهل تفکر و ایده هستند که باید وارد عرصه میدان شوند و کمک کنند. رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران در دوره جدید مدیریتی آن است که از توان و ظرفیت‌های مردمی، سمن‌ها و ظرفیت عظیم آحاد مردم استفاده شود در همین عرصه و حوزه سعی کرده‌ایم آن‌هایی که نوپا هستند و در کشور ما می‌توانند ظهور و بروز داشته باشند را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه اگر شورای شهر در حوزه قانون تسهیلگری کند تا موانعی همچون بند ۶ ماده ۵۵ برطرف شود می‌توانیم مراکز بیشتری را در سطح محلات تهران داشته باشیم، اظهار کرد: سعی داریم تا پایان سال جاری تعداد مراکز اشتغال و کارآفرینی، توسعه و تسهیل کسب و کار را افزایش دهیم. همچنین در حال تدوین برنامه ویژه‌ای در حوزه کارآفرینی هستیم که ضمن هدفمندی کارآفرینی و اشتغال، نیازهای جامعه را که در دوره‌های مدیریت شهری قبل تاکنون احصا شده است را جمع‌بندی کرده و آنچه که امروز اولویت‌های جامعه ما را شامل شده و درگیر کرده را طبقه بندی و بر اساس آنها ایجاد اشتغال کنیم.

انتهای پیام
captcha