متسابقان در عدم حضور داوران ارائه بهتری داشتند
کد خبر: 4079482
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

متسابقان در عدم حضور داوران ارائه بهتری داشتند

متسابق رشته قرائت قرآن کریم گفت: یکی از مزیت‌های این دوره نسبت به سایر دوره‌ها عدم حضور داورها در فضای متسابقان بود؛ این امر سبب کاهش میزان استرس متسابق می‌شد و ارائه پهتری داشتند.

اسحق عبداللهی، متسابق رشته قرائت قرآن کریمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی، اسحق عبداللهی، متسابق رشته قرائت قرآن کریم، طی سخنانی با اشاره به اینکه از دوره طفولیت و کودکی به این مسیر هدایت یافته اظهار کرد: من از سه سالگی اولین نوار قرائت را طبق سن و سالی که داشتم و خیلی مبتدی شروع کردم و اگر رشد و پیشرفتی کسب کرده‌ام را در ابتدا مدیون خواهر، سپس مدرسه و بعد از آن دارالقرآن‌ها، موسسات و استادانم هستم که به فعالیت‌های قرآنی و مسابقات بسیاری ورود کردم.

وی افزود: تاکنون توفیق حضور در چهار دوره از این سری مسابقات را داشتم که یکی از مزیت‌های این دوره نسبت به سایر دوره‌ها عدم حضور داورها در فضای متسابقان بود؛ این امر سبب کاهش میزان استرس متحمله در متسابق می‌شد و قاعدتا متسابقان ارائه بهتری داشتند ولی در کنار این مزیت‌، عمدتا نقاط ضعفی نیز وجود دارد.

متسابق رشته قرائت قرآن کریم گفت:  فضای قرآنی به طور کلی همانند مهجور بودن قرآن رنگ و عطر مهجور بودن دارد و دچار کم‌توجهی است؛ قصد مقایسه نداریم اما قرآن به مانند فضای مداحی و عترت نیاز به توجه و برنامه دارد. تا با یک حضور محسوس و پررنگ، عامه مردم بتوانند به سهولت ارتباط بهتری با قرآن برقرار کنند.

وی تصریح کرد: تبلیغات ملی و حمایت سازمان‌های دولتی در یک اتاق فکر باید به این اتفاق نظر برسند که چگونه می‌توانند در توجه به قرآن خدمت‌رسانی داشته باشند تا قرآن بیشتر شنیده و دیده شود و جامعه به نتایج عمیق، درک و شناخت بیشتری از فعالیت‌های قرآنی برسد.

عبداللهی گفت: معتقدم شرکت در مسابقه و کسب رتبه تنها بخش کوچکی از مسیر قرآنی است که اگر این راه را حتی تا آخر عمر ادامه دهیم تنها بخش کوچکی از آن را عزیمت کرده‌ایم؛ مسیر قرآنی مسیری است که در افق قرار دارد و اگر تصور کنیم نقطه پایانی دارد همانجا نقطه سقوط و شکست است.

وی بیان کرد: موفقیت در مسیر قرآن و فعالیت‌های آن یعنی علاوه بر اینکه ما اهداف کوتاه مدتی را برای خود ترسیم می‌کنیم تا با رسیدن به آن احساس خوبی را داشته باشیم این نکته را نیز ضمیمه ذهن و وجود داشته باشیم که مسیر نورانی قرآن یک مسیر بی‌نهایت است؛ من فکر می‌کنم اگر نگاهمان اینچنین باشد به صورت دائم در حال شکوفایی هستیم و تا آخر عمر احساس خوبی خواهیم داشت.

متسابق رشته قرائت قرآن با اشاره به اینکه هر مسیری سختی‌های خاص خود را دارد و مسیر قرآنی هم از این قاعده مستثنی نیست که با شیرینی عجین است، ادامه داد:  در مسیر تحصیل، تلاوت قرآن علاوه بر دلگرمی، سبب استمرار مسیر تحصیل و کسب علم و دانش است و به هیچ‌وجه هیچ مزاحمتی درآن دخیل نیست که نه تنها عامل ترمز نیست که عاملی سرعت دهنده است. 

وی گفت: اگر دقت کنیم ما از نظر علمی برای هر فعالیتی به انگیزه، دلیل و حس خوب نیاز داریم تا آن را انجام دهیم، حتی در حین تحصیل نیازمند حس خوب هستم که بنده به نوبه خود با خواندن قرآن شعف درونی کسب می‌کردم و اکنون نیز در هر کاری که حتی خارج از حیطه قرانی است با انس و تدبر در قرآن حال خوب دارم. 

عبداللهی بیان کرد: اگر ما فارغ از توجه به مفاهیم، اکتفا کنیم به اینکه چه دستگاهی بخوانیم و توانمندی‌های صوتی را به اجرا بگذاریم این آدم را کاملا راضی نمی‌کند و لازم است به عمق مطلب اشاره و دقت شود تا تأثیرات آن را در زندگی ببینم.

وی با اشاره به اینکه توفیق دیدار مقام معظم رهبری در سنوات گذشته در قالب گروه همخوانی بسیار به یاد ماندنی بود ادامه داد: برای درک بهتر مفهوم تاثیر قرآن در زندگی، مقام معظم رهبری دامت برکاته بیان می‌کنند که اگر هنگام خواندن قرآن به معنی آن توجه و تدبر داشته باشیم و سعی کنیم آن را در زندگی پیاده‌سازی کنیم در لحظه به لحظه زندگی ما تاثیر می‌گذارد.

عبداللهی گفت:  در مسیر قرآنی  در یک نقطه بسیار زیبا وجود داشتم و آن توفیق حضور در کاروان نور و اعزام به حج تمتع در سال 1398 بود. سفری که زیباترین و معنوی‌ترین لحظات زندگیم در مسیر قرآن رقم خورد که از استاد شعاعی، استاد شاه‌میوه، استاد ابوالقاسمی و دیگر استادانم که در کنارشان تلمذ داشتم سپاسگزاری می‌کنم.

انتهای پیام
captcha