برگزاری «هر مسجد، یک محفل قرآنی» در مساجد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4079477
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

برگزاری «هر مسجد، یک محفل قرآنی» در مساجد چهارمحال‌وبختیاری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با عنوان «هر مسجد، یک محفل قرآنی» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد، گفت: تابلوی طرح تلاوت نور بین مساجد متقاضی اجرای طرح توزیع خواهد شد.

محفل انس با قرآن در کانون های مساجد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهمای چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری، مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به ویژه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ویژه بزرگداشت روز جهانی مسجد، گفت: این برنامه‌ها در چهار حوزه فرهنگ و هنر، خدمت‌رسانی، سلامت و قرآن و عترت(ع) برگزار می‌شود.

مظاهری افزود: در حوزه فرهنگ و هنر مسابقات کتابخوانی توسط کانون‌ها برگزار شده و کتاب‌های با موضوع مسجد در طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد توسط امام جماعت یا مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کتابداران کتابخانه‌های مساجد معرفی خواهد شد.

 وی تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی ملی مسجد طراز اسلامی از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به مناسبت روز جهانی مسجد به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فهمای استان برگزار می‌شود.

مظاهری ادامه داد: در حوزه خدمت‌رسانی، اجرای طرح مواسات و همدلی در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری انجام خواهد شد که با کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی، بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان مسجد و محله به خصوص خانواده‌هایی که از بیماری یا در سیل‌های اخیر آسیب دیده‌اند، توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت، برنامه‌هایی همچون غبارروبی و عطرافشانی مساجد، برگزار خواهد شد، افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، تولید محتوا در فضای مجازی در قالب استوری‌موشن با موضوع مسجد، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی ارکان مسجد، اجرای گروه سرود میدانی با موضوع مسجد از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در بزرگداشت روز جهانی مسجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با عنوان «هر مسجد، یک محفل قرآنی» در حوزه قرآن و عترت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی مسجد، افزود: تابلو طرح تلاوت نور بین مساجد متقاضی اجرای طرح توزیع خواهد شد و پوسترها و تراکت‌های احادیث در مورد فضیلت حضور در مساجد و برپایی نماز جماعت و غیره در بین مساجد پخش می‌شود.

وی افزود: مدیر ستاد استان در برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما حضور یافته و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را در بزرگداشت روز جهانی مسجد، تشریح خواهند کرد.

مظاهری در پایان گفت: در راستای اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم از برترین‌ها و فعالان عرصه مساجد شامل امام جماعت، مؤذن، مکبر و خادم مسجد تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha