تسهیلات اشتغالزایی بر اساس جمعیت میان شهرستان‌ها توزیع شود
کد خبر: 4079460
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

تسهیلات اشتغالزایی بر اساس جمعیت میان شهرستان‌ها توزیع شود

استاندار فارس پیشنهاد داد تسهیلات اشتغالزایی بر اساس جمعیت و تعداد افراد فاقد شغل در شهرستان‌ها توزیع شود و سپس افزود: همچنین مناطقی که دچار خشکسالی هستند، در اشتغالزایی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 29 مردادماه در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: رتبه استان فارس در تعهد اشتغال مناسب نیست ولی با اقداماتی که در دست اقدام است می‌توان به سرعت این رتبه را ارتقا داد

وی با اشاره به تسهیلات تبصره 16 و نحوه تقسیم‌بندی بین دستگاه‌های استان گفت: هر دو ماه یک بار گزارشی ارائه شود تا نحوه تخصیص بررسی و در کمیته کارشناسی قابلیت اصلاح پیدا کند‌ و دستگاه موفق تشویق شود.

ایمانیه پس از مشورت با اعضا و با اشاره به نحوه تقسیم تبصره۱۶ گفت: 25 درصد برای تعاونی‌ها، 20 درصد بخش کشاورزی، 15 درصد در صنعت و خدمات، 10 درصد در گردشگری، 10 درصد در بخش عشایری، 10 درصد برای شرکت‌های دانش بنیان و 10 درصد نیز برای تصمیم‌گیری موارد دیگری که احیانا لازم می شود، در نظر گرفته شود.

استاندار فارس افزود: پیشنهاد می‌شود تسهیلات اشتغالزایی بر اساس جمعیت و تعداد افراد فاقد شغل در شهرستان‌ها توزیع شود همچنین خشکسالی و مناطقی که دچار این پدیده هستند در اشتغالزایی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود زندانیان آزاد شده و افرادی که از بند اعتیاد رهایی پیدا کرده‌اند نیز در ارائه تسهیلات اشتغالزایی در اولویت قرار گیرند، همچنین باید جلسات هفتگی به دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شود.

ایمانیه اظهار کرد: تبصره 16 در قالب تسهیلات خرد می‌تواند جهش خوبی را در اشتغال استان ایجاد کند و در ارتقای رتبه استان فارس در اشتغال تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha