رسانه‌ها بخش جداناپذیر جامعه هستند
کد خبر: 4079097
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷

رسانه‌ها بخش جداناپذیر جامعه هستند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها نقش مهمی در زندگی ایفا می‌کنند و بخش جدا ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز پنجشنبه، 27 مردادماه،  در جلسه‌ هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن و تسلیت ایام سوگواری اباعبداله الحسین (ع)، با تبریک روز جهانی دنیای مجازی به تکنیک‌های اقناع اشاره کرد و گفت: ما در عصری که زندگی می‌کنیم رسانه‌ها نقش مهمی در زندگی ایفا می‌کنند رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدا ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند و مردم در طول شبانه روز از محتوای اجتماعی، اقتصادی سیاسی و آموزشی و سرگرمی رسانه‌ها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: نسل کنونی جامعه از ابتدای حیاتش با رسانه‌ها بزرگ می‌شوند و در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز این نسل بخش عظیم فرهنگ و ارزش‌ها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه‌ها دریافت می‌کنند.

آل‌هاشم، به دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از جامعه پذیری نسل‌ها از طریق رسانه انجام می‌شود و نفوذ و تاثیر رسانه تا جایی است که برخی از نظریه پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه‌ها اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می‌کنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند اینکه به چیزی فکر کنیم را به ما می‌آموزند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه رسانه‌ها حکم قلب در جامعه دارند، گفت: تمام رگ‌ها و شریان‌ها از درون آن می‌گذرد لذا باید برآنچه که وارد آن می‌شود و خارج می‌شود نظارت کامل انجام گیرد.

وی بیان کرد: امروزه با عنایت به وجود ده‌ها کتاب و ده‌ها مقاله برگزاری صدها کنفرانس‌ها و سمینارها در رابطه با ارتباطات و ارتباطات موثر و تکنیک‌های مختلفی در جهت متقاعد سازی مخاطب ارائه می‌شود که این تکنیک‌ها در مذاکرات سیاسی، فرهنگی و تجاری حتی ارتباط بین همسران یا والدین و فرزندان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

آل‌هاشم، تاکید کرد: استفاده از این تکنیک‌ها نباید آزاردهنده و از پیش تعیین شده باشد، نباید فرد حس در دام افتادن کند و لازم است مخاطب نیز نقش فعالی در ارتباط ایفا کند و در نهایت پرسه متقاعد شدن و اقناع به شکل واقعی و حقیقی و نه صوری و شکلی ایجاد شود.

امام جمعه تبریز، در پایان ابراز امیدواری کرد در بحث رسانه و ارتباطات بتوانیم در محیطی که هستیم و در جایگاهی که هستیم به وظیفه خود عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha