پرداخت بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان زکات در کرمان
کد خبر: 4078991
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

پرداخت بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان زکات در کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: از یک‌هزار و ۸۶ روستای پرداخت کننده زکات استان، بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان در سال گذشته زکات جمع‌آوری شد.

پرداخت زکات در استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان و دبیر شورای زکات کرمان، امروز، ۲۷ مردادماه در پنجمین همایش زکات با بیان اینکه در جهت جریان‌سازی و تبیین زکات کمیته امداد برنامه‌هایی در دستور کار دارد که برگزاری همایش‌های زکات در استان‌های مختلف از جمله این اقدامات است، گفت: شورای زکات استان کرمان در سال گذشته عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر پرداخت زکات در سال ۱۴۰۰ با وجود کرونا و خشکسالی و مشکلات دیگر، گفت: نسبت به سال۹۹ در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد بیشتر جذب داشته‌ایم و از یک‌هزار و ۸۶ روستای پرداخت کننده زکات استان، بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان در سال گذشته زکات جمع‌آوری شد.

عسکری‌نژاد ادامه داد: ۱۳ میلیارد تومان مربوط به زکات واجب، بیش از ۸۴۰ میلیون تومان مربوط به زکات مستحب و مابقی مربوط به کفاره و... بوده است که در حوزه‌های مختلفی مانند مسکن، معیشت، جهیزیه، درمانی، پروژه‌های عمرانی و .... هزینه شده است.

وی با تاکید بر شفاف‌سازی در حوزه هزینه زکات جمع‌آوری شده، گفت: فقط جمع‌آوری زکات ملاک نیست بلکه شفاف‌سازی در این زمینه و مشخص کردن کمک به محرومان از محل زکات نیز اهمیت دارد.

انتهای پیام
captcha