زندگینامه حضرت فاطمه(س) به آذری منتشر شد
کد خبر: 4078055
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

زندگینامه حضرت فاطمه(س) به آذری منتشر شد

کتاب «زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)» به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان به زبان آذری، ترجمه و منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اعلام این خبر، گفت: در این کتاب تأکید شده است، حضرت فاطمه(س) در دین اسلام جایگاه بسیاری رفیعی دارد و امامان شیعه از نسل آن حضرت هستند.

وی افزود: سوره و آیاتی از قرآن همچون سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت و همسر و فرزندانش نازل شده است و مطابق با روایتی از پیامبر(ص) دوستی و دشمنی با آن حضرت به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر است. پیامبر(ص) در روایتی دیگر آن حضرت را سیدة نساء العالمین (بزرگ بانوی زنان جهانیان) نامیده است.

ربیعی اظهار کرد: این کتاب با سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره الگو قراردادن حضرت فاطمه زهرا(س) و نقش‌آفرینی فعال ایشان در جامعه آن روز  شروع می‌شود؛ زنان‌ مسلمان‌ در زندگی‌ شخصی‌، اجتماعی‌ و خانوادگی‌ خود باید زندگی‌ فاطمه‌ زهرا سلام الله علیها را از نظر خردمندی‌، فرزانگی‌ و عقل‌ و معرفت‌ الگو و سرمشق‌ خود قرار دهند.

وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان بیان کرد: در این کتاب سعی شده است درباره ازدواج و زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان و نقش فعالیت‌های اجتماعی ایشان در زمان  حیات پیامبر اکرم(ص)، آیات و سوره‌های نازل شده در خصوص حضرت زهرا (س) ، سخن پیامبر(ص) درباره آن حضرت، شهادت حضرت فاطمه، فضایل و مناقب حضرت فاطمه و حضرت فاطمه از نگاه نمایندگان سایر ادیان و شخصیت‌های مشهور جهانی، برای آشنایی بیشتر مخاطبین آذری زبان روایت شود.     

وی در ادامه سخنانش، تأکید کرد:‌ این کتاب مرجع خوبی برای علاقه‌مندان به تاریخ زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و برای محققان، اساتید و دانشجویان درباره واقعیت‌های تاریخی زندگی و نقش وی در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) کاربرد دارد.

انتهای پیام
captcha