جهاددانشگاهی در راستای رفع نیاز مردم گام‌ برمی‌دارد
کد خبر: 4077647
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

جهاددانشگاهی در راستای رفع نیاز مردم گام‌ برمی‌دارد

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: جهاددانشگاهی جزو پیشروترین مجموعه‌های دانشگاهی در حوزه‌ علم و پژوهش است که در راستای برطرف کردن چالش‌ها و رفع نیاز مردم گام‌های مؤثری برمی‌دارد.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، 22 مردادماه، در جمع خبرنگاران، در خصوص فعالیت‌های این نهاد انقلابی گفت: جهاددانشگاهی جزو پیشروترین مجموعه‌های دانشگاهی در حوزه‌ علم و پژوهش که در راستای برطرف کردن چالش‌ها و رفع نیاز مردم گام‌های مؤثری برمی‌دارد.

وی اظهار کرد: مجموعه‌ جهاددانشگاهی جهادگرانه در بطن جامعه و دانشگاه فعالیت می‌کند و در سیر بلوغ خود نهادی مؤثر برای جامعه بوده است.

محسنی ادامه داد: جهاددانشگاهی برخواسته از بطن انقلاب بوده و در عرصه‌های مختلف پزشکی و زیست فناوری فعالیت کرده است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز از پشتیبان‌های بزرگ جنگ بوده و در زمینه‌ تولید تسلیحات نظامی و آموزش‌های متعدد در دانشگاه‌ها پیشران بوده است.

وی در رابطه با فعالیت‌های جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز گفت: جهاددانشگاهی استان نیز در زمینه‌ آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، پژوهش و فناوری انرژی‌های نو، درمان و پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی که تنها پژوهشکده علوم انسانی در این منطقه است، فعالیت می‌کند.

محسنی بیان کرد: جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گام‌های مؤثری در زمینه‌ اشتغال برداشته است که سال گذشته در راستای طرح ملی توسعه مشاغل برای ۳۰۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار نیز از طریق این سازمان صاحب شغل شده‌اند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: بنابه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و در راستای طرح سرباز ماهر تاکنون برای ۱۰ هزار سرباز برنامه‌های آموزش، کارآفرینی و اشتغال تدوین شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر درمانی این سازمان یادآور شد: در عرصه‌ درمانی نیز جهاددانشگاهی فعالیت‌های چشمگیری داشته و مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی یکی از بهترین مراکز این زمینه در منطقه شمال غرب کشور است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی افزود: کلینیک طب پیشگیری جهاددانشگاهی اخیراً در زمینه‌ درمان زخم دیابت بیماران زخم بستر نیز فعالیت خود را شروع کرده است همچنین پژوهشکده‌ توسعه و برنامه‌ریزی سازمان می‌تواند به‌عنوان اتاق فکر یاریگر مسئولان استانی باشد.

وی  در پایان گفت: نشریه بازار کار جهاددانشگاهی یکی از خبرگزاری مؤثر و فعال در عرصه‌ اشتغال بوده و همچنین سایر خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی ایسنا و ایکنا نیز از معتبرترین منابع خبری هستند.

محسنی در پایان تاکید کرد: امروزه یکی از چالش‌های پیش‌رو کشور اشتغال است که جهاد دانشگاهی استان فعالیت‌های کاربردی در این زمینه دارد و اگر فضای فیزیکی و امکانات بیشتر در اختیار آن قرار بگیرد، موثرتر عمل کرده و امکان جذب نوآوران و نخبگان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام
captcha