مراسم احیای قرآنی شب عاشورا در مسجد صدوق شهرری برگزار شد + عکس
کد خبر: 4076801
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
توسط جامعه قرآنی

مراسم احیای قرآنی شب عاشورا در مسجد صدوق شهرری برگزار شد + عکس

مراسم احیای قرآنی شب عاشورا با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم و ذاکرین اهل بیت(ع) در قالب کرسی تلاوت مجلسی در مسجد شیخ صدوق(ره) شهرری برگزار شد.

به گزارش ایکنا، چهاردهمین سال سنت حسنه احیای قرآنی شب عاشورای حسینی، در راستای سیره قرآنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران شهید ایشان همچون سال‌های گذشته به همت مجمع قاریان شهرری (مکتب‌القرآن و العترة) در قالب محفل انس با قرآن و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد شیخ صدوق(ره) برگزار شد.

این مراسم طبق سنوات گذشته از ساعت یک بامداد همراه با پخش زنده و مستقیم از شبکه قرآن سیما و با اجرای حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌درچه‌ای و هادی‌ صلحجو آغاز شد.

آغاز برنامه تلاوت ترتیل سوره مبارکه فجر توسط حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌درچه‌ای همراه با زمزمه و همراهی دسته‌جمعی حاضران بود. سپس تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی ازجمله حسین فردی از سوره آل‌عمران، محسن قاسمی از سوره اسراء و کهف و مجتبی پرویزی از سوره احزاب برگزار شد.

بعد از تلاوت قاریان، اجرای ابتهال حب‌الحسین(ع) توسط جعفر فردی بخش دیگری از این مراسم بود. در ادامه این مراسم تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی از جمله سعید عبدی از سوره شمس، سعید پرویزی از سوره شوری، حمیدرضا نصیری از سوره مریم و امین پویا از سوره مریم اجرا شد.

ادامه این مراسم با سخنرانی سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان همراه بود. پس از سخنرانی وی، تلاوت قاری نوجوان امیرعلی خیری و در انتهای مراسم مقتل‌خوانی توسط محمد برخورداری و سپس دعای ختم قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام والمسلمین درچه‌ای برگزار شد. پایان بخش این مراسم اقامه نماز جماعت صبح به امامت بود.

مسجد صدوق یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهرری است و روبروی آستان مقدس ابن‌بابویه و کنار برج تاریخی طغرل واقع است. جلسات هفتگی مجمع قاریان شهرری با مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌درچه‌ای صبح‌های جمعه در همین مسجد برگزار می‌شود.

این جلسه در قالب اجرای کرسی تلاوت از سال ۸۸ تاکنون هرساله در شب‌ عاشورا برقرار بوده است، اما طی چند سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی کشور با ظرفیت محدود برپا شده است.

در این مراسم طبق روال سنوات گذشته، قاریان خوشخوان و ممتاز و بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات نورانی قرآن و متناسب با نهضت عاشورا پرداختند. ذکر مصیبت امام‌ حسین(ع)، قرائت زیارت عاشورا و بیان ویژگی‌های قرآنی قیام عاشورا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha