برگزاری «کرسی تلاوت و تدبر در قرآن» در کردستان
کد خبر: 4076407
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

برگزاری «کرسی تلاوت و تدبر در قرآن» در کردستان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری «کرسی تلاوت و تدبر در قرآن» به مناسبت گرامیداشت ایام سوگورای سرور و سالار شهیدان در استان کردستان خبر داد.

خلیل همتی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان

خلیل همتی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کرسی تلاوت و تدبر در قرآن به مناسبت گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری هفت کرسی تلاوت و تدبر در قرآن با حضور قراء شاخص استان کردستان در سطح بقاع متبرک استان خبر داد و افزود: کرسی‌های تلاوت و تدبر در قؤان در سطح سه شهرستان سنندج، قروه و بیجار برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: از این تعداد کرسی قرآنی پنج کرسی در شهرستان سنندج، یک کرسی در قروه و یک کرسی در بیجار برگزار خواهد شد.

همتی افزود: بقاع متبرکه هاجره خاتون سنندج، امامزاده هاجر و سارا قروه و امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد(ع) شهر پیرتاج بیجار میزبان برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن خواهد بود.

وی اظهارکرد: از این تعداد کرسی تلاوت و تدبر استان کردستان پنج کرسی در سطح بقعه هاجره خاتون سنندج برگزار می‌شود که از شب ششم ماه محرم برگزاری آن‌ها آغاز شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: سازمان اوقاف در تلاش است با اجرای طرح‌هایی همچون کرسی‌های «تلاوت و تدبر در قرآن»، «شمیم حسینی» و «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم در مسیر نشر معارف قرآن و اهل بیت گام بردارد.

وی در پایان یادآور شد: در مراسم‌های مختلف عزاداری سیدالشهداء هم تلاوت قرآن و هم توجه به محتوای عمیق و ژرف آیات نورانی قرآن بسیار حائز اهمیت بوده است لذا سخنرانان، مداحان و مفسران در کنار قاریان قرآن باید تلاش کنند تا این معارف قرآنی را به مردم منتقل کنند.

انتهای پیام
captcha