3 دستور سعادت‌بخش برای اهل ایمان
کد خبر: 4076141
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

3 دستور سعادت‌بخش برای اهل ایمان

امام جمعه شاهدیه با اشاره به آیه شریفه ۳۵ سوره مبارکه مائده گفت: در این شریفه خداوند متعال سه دستور سعادت‌بخش به اهل ایمان داده است.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 14 مردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه شریفه ۳۵ سوره مبارکه مائده اظهار کرد: در این شریفه خداوند متعال سه دستور سعادت‌بخش به اهل ایمان داده است که تقوا، توسل و جهاد در راه خدا از آن جمله است.

وی ادامه داد: وسیله ای که در آیه آمده، چیزی است که حلقه اتصال بین انسان و خدا است. امیرالمومنین علی (ع) در خطبه ۱۱۰ نهج‌البلاغه می‌فرماید: «إِنَ أَفْضَلَ مَا تَوَسَّلَ بِهِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَی اللَّهِ سُبْحَانَهُ» آنگاه از ۱۰ چیز نام می‌برد: ایمان به خدا و رسولش، جهاد در راه خدا، کلمه اخلاص، اقامه نماز، روزه ماه رمضان، زکات، حج خانه خدا، صله رحم، صدقه، انجام کار. ولی مهمترین وسیله ولایت و ارتباط با اهل بیت است. رسول خدا فرمود: امامان و پیشوایان (پس از من) همگی از فرزندان حسین هستند، و هر کس ایشان را فرمان برد خدای را اطاعت کرده، و هر کسی نافرمانی آنان کند خدای عزّ و جلّ را معصیت کرده است، و ایشان هستند دستگیره محکم و استوار، و اینان وسیله به سوی خداوند عزّ و جل هستند.

امام جمعه شاهدیه گفت: در زیارت اربعین آمده است که حضرت سید الشهدا همه هستی خود را در راه خدا داد تا بشر را از جهل و نادانی و انحراف و ضلالت برهاند و وظیفه ما برابر این امام مظلوم آشنایی با فرهنگ عاشورا، صیانت از فرهنگ عاشورا و توجه به درس‌ها و عبرت‌های عاشورا است.

دهقان نیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هفته گذشته حدود ۲۰ استان کشور گرفتار سیل بودند. خسارت سیل سنگین بود. بسیاری خانه‌هایشان خراب شد، سرمایه اشان را از دست دادند.

وی ادامه داد: باران رحمت الهی بود، به ویژه برای استان کویری یزد، آن هم در این هوای گرم تابستان که کمبود آب داریم. واقعاً باید خدا را شاکر باشیم. مسئولان از هم اکنون باید به فکر راهی برای خروج روان آبها باشند، اگر گذشتگان فکری کرده بود امروز این اندازه خسارت به مردم وارد نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید به آسیب دیدگان کمک کنند با اشاره به حدیثی از امام حسین گفت: آن حضرت فرمود: «هر كسی كه براي برادرش به نيكی بشتابد، فردای قيامت كه بر او وارد مي‌شود، آن نيكی را مي‌يابد؛ و هر كسی از نيكی كردن به برادرش هدف خدايی داشته باشد، خداوند به هنگام نيازش جبران مي‌كند و بيش از آن، بلای دنيا را از او برمي‌گرداند؛ و هر كسی گرفتاری مؤمنی را برطرف كند، خداوند، گرفتاري‌های دنيا و آخرت را از او برطرف می‌کند؛ و هر كسی نيكی كند، خداوند به او نيكی مي‌كند که خداوند، نيكوكاران را دوست مي‌دارد.

انتهای پیام
captcha