کشتار انسان‌های بی‌گناه به ویژه ایمان‌داران، حرام و محکوم است
کد خبر: 4076129
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

کشتار انسان‌های بی‌گناه به ویژه ایمان‌داران، حرام و محکوم است

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کشتار انسان‌های بیگناه به ویژه ایمان‌داران، حرام و محکوم است، گفت: هیچ مکتبی ریختن خون انسان بی‌گناه را نمی‌پذیرد، دین اسلام که کاملترین دین است بر ارزش جان انسان و حتی جانداران تأکید شده است.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، ۱۴ مردادماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) و یارانش اظهار کرد: بارها در قرآن کریم بر لزوم احترام به خاندان و اهل بیت پیامبر(ص) اشاره شده است، چراکه سرچشمه پاکی و معصومیت بوده‌اند.

وی به عشق و ارادت مردم کردستان نسبت به اهل بیت‌ پیامبر(ص) افزود: پیامبر در حدیثی می‌فرمایند «کسانی که با اهل بیت من دشمنی کنند، دشمن من و آنانکه خاندانم را دوست داشته‌ باشند، دوستدار من هستند».

امام جمعه سنندج با تأکید بر اهمیت محبت به اولیاء‌الله و بزرگان دین اظهار کرد: براساس آیات و احادیث نبوی محبت بزرگان دین و اولیای خدا، وظیفه هر انسان مسلمانی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وجود ۶۰۰ آیه در قرآن در زمینه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: در این راستا مردم باید نسبت به ادای این فریضه و احساس مسئولیت در مقابل انحرافات اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ماموستا رستمی ادامه داد: امنیت و آسایش کنونی کشور، مدیون تلاش‌ و فداکاری نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) است، چراکه از روی بصیرت، حیله و مکر پیچیده دشمنان را خنثی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشتار انسان‌های بیگناه به ویژه ایمان‌داران، حرام و محکوم است، گفت: هیچ مکتبی ریختن خون انسان بی‌گناه را نمی‌پذیرد، دین اسلام که کاملترین دین است بر ارزش جان انسان و حتی جانداران تأکید شده است.

امام جمعه سنندج سجده فرشتگان به حضرت آدم(ع) را نشان از عزت و احترام انسان نزد خداوند دانست و افزود: پیامبر(ص) ۱۳ سال در مکه در سخت‌ترین شرایط و آزار و اذیت کفار زندگی کرد اما هیچگاه برخورد نادرستی با آنان نداشت و ما نیز اگر پیرو واقعی ایشان هستیم، باید از دستورات و اخلاق وی الگو بگیریم و برای جان و مال انسان‌ها ارزش قائل شویم.

ماموستا رستمی سلامتی جامعه، آسایش و امنیت معیشت را سه نعمت بزرگ در زندگی دانست و یادآور شد: همه باید قدردان امنیت موجود در کشور بوده و برای حفظ آن با نیروهای امنیتی و نظامی همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha