نماز جماعت ظهر عاشورا در قم اقامه می‌شود
کد خبر: 4075964
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴

نماز جماعت ظهر عاشورا در قم اقامه می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز قم از اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در نقاط مختلف شهر قم و محل برگزاری محافل عزاداری سید و سالار شهیدان خبر داد.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام علی عرب‌پور، مدیر ستاد اقامه نماز قم در جلسه شورای اداری استان که امروز 13 مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: مقدمات اولیه برای اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و سایر محافل برپایی عزای حسینی انجام و این نماز باشکوه از طریق چند شبکه سیمای ملی پوشش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در هسته مرکزی شهر قم برای اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و تاسوعا با برخی مشکلات زیرساختی مانند آب بهداشتی جهت وضو گرفتن روبه‌رو هستیم.

مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: باکمال تاسف باید گفت که اقامه نماز جماعت در ادارات و دستگاه‌های دولتی مطلوب نیست و اقامه نماز جماعت با حضور معدود کارکنان برپا می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان قم یادآور شد: در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی قم اثر چندانی از تبلیغات محیطی جهت اقامه فریضه نماز مشاهده نمی‌شود.

عرب‌پور با اشاره به برگزاری جشنواره فجر تا فجر، بیان کرد: در قالب این جشنواره کارکردهای نماز در جامعه معرفی و آثار فاخر تولید و از افراد تأثیرگذار در امر اقامه نماز قدردانی می‌شود.

فعالیت ۱۱۰ تشکل امر به‌ معروف و نهی از منکر در قم

حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم نیز در ادامه بیان کرد: قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر از سال ۹۴ تشکیل‌شده و بر مبنای این قانون ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر در کشورهای مختلف شکل‌گرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته رتبه استان قم در بین ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر بیست و چهارم بود که اصلا رضایت‌بخش و قابل‌قبول نیست.

وی افزود: تا پایان سال‌جاری تلاش می‌شود رتبه و عملکرد قم در بین ستادهای امر به‌ معروف و نهی از منکر جز استان‌های تک‌رقمی باشد و از وضعیت کنونی خارج شود.

گرجی گفت: از ابتدای سال جاری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر از رتبه بیست و چهارم کشور با شش پله صعود در رتبه هجدهم قرار گرفته است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم بیان داشت: در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر در حال شکل‌گیری است و برخی احکام آن نیز برای ائمه جمعه و دبیران ستاد صادرشده است.

وی افزود: طبق ماده ۵ قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر شورای امربه‌معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بازوی اجرایی این ستاد در بهتر انجام شدن وظایف شورای امربه‌معروف و نهی از منکر است.

گرجی بابیان اینکه هم‌اکنون حدود ۱۶۰ تشکل امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح استان قم فعال است، گفت: هزینه‌های شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر باید از طریق منابع دستگاه‌های اجرایی تامین شود.

پیش‌بینی رشد بهره‌وری در قم

سیدمهدی قریشی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز ادامه این جلسه، گفت: ۳.۵ درصد از رشد ۸ درصدی سال جاری استان قم در حوزه بهره‌وری پیش‌بینی‌شده و لازم است دستگاه‌های اجرایی برنامه مدونی در این حوزه پیش‌بینی و اجرا کنند.

وی بیان کرد: با ابتکار استاندار قم، هیات‌های اندیشه‌ورز در دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و مدیران اجرایی باید همکاری و تعامل کاملی با این هیات ها داشته باشند.

وی ادامه داد: معرفی دو کار ویژه تا پایان سال، افزایش بهره‌وری و اصلاح فرآیندها مهم‌ترین کارکرد هدف اصلی هیأت‌های اندیشه‌ورز استان پیش‌بینی‌شده است.

قریشی یادآور شد: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان قم لیست پروژه‌های آماده بهره‌برداری خود به مناسبت هفته دولت را سریعاً در اختیار استانداری قرار دهند.

انتهای پیام
captcha