مرام و مسلک حسینی در جامعه گسترش یابد
کد خبر: 4075406
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

مرام و مسلک حسینی در جامعه گسترش یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بر گسترش و ترویج مرام و مسلک حسینی در ایام محرم تأکید کرد و گفت: این ماه فرصتی است تا نسل جوان با سبک و سیره امام حسین(ع) و اهل بیت بیشتر آشنا شوند.

دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با امام جمعه یزدَبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 11 مردادماه در دیدار رئیس و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با وی، با اشاره به ماه محرم و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: عزاداری امام حسین(ع) باید با جدیت برگزار شود و از ظرفیت این ماه و محافل عزاداری برای توسعه و ترویج مرام و مسلک حسینی بهره گرفت و مردم بویژه نسل جوان با سبک و سیره امام حسین(ع) و اهل بیت بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: شیوع کرونا باعث شد مجالس عزاداری کمرنگ شود و از سویی دیگر دشمن به دنبال دور کردن مردم از مجالس عزاداری امام حسین(ع) است و از طریق فضای مجازی با نفوذ در جامعه به نفع خود بهره‌برداری می‌کند لذا باید نسبت به این مسائل هوشیار باشیم و در برگزاری مجالس عزاداری اهتمام ورزیم.

ناصری با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ماه محرم برای تبیین حماسه حسینی بهره گرفت بیان کرد: مردم با مشكلات اقتصادی روبرو هستند و دشمن از این فضا سوء استفاده می‌کند و لذا رفع مشكل اقتصاد و معيشت مردم بايد محور حركت و فعاليت مسئولان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه باید جنبه‌های معنوی مجالس و محافل و فعالیت‌ها در سطح جامعه پررنگ شود گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در مسیر تحقق مطالبات و رهنمودهای رهبر انقلاب حرکت و در این زمینه تلاش کرده و گام بردارد.

حجت‌الاسلام محمدحسین متوسل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به تأثیر و تأثر متقابل عاشورا بر انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی بر عاشورا با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس الگوگیری از عاشورا بود که این انقلاب با پیروزی همراه شد، نقش عاشورا و محرم در پیدایش انقلاب اسلامی را مؤثر و اساسی برشمرد.

مرام و مسلک حسینی در جامعه گسترش یابد

وی ادامه داد: اینکه انقلاب اسلامی با این عظمت و عمر بیش از چهار دهه همراه است، به برکت امام حسین(ع) و عزاداری سیدالشهدا است و البته از سویی دیگر وجود انقلاب اسلامی توسعه جهانی عزاداری حسینی را رقم زده است وقتی به عزاداری برای امام حسین(ع) در زمان قبل از انقلاب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم مواردی محدود بوده ولی اکنون به گونه‌های مختلف نشر معارف اهل بیت را شاهد هستیم که به صورت جهانی پوشش داده می‌شود.

متوسل افزود: انقلاب اسلامی در توسعه مرام و مسلک حسینی نقش آفرینی کرد و اوج آن را می‌توان در پیاده‌روی اربعین حسینی مشاهده کرد که در طول تاریخ بشریت بی نظیر است.

وی با اشاره به 12 مردادماه 59 سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و با هدف بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی گفت: در استان یزد علاوه بر بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی سه مناسبت ویژه اعم از سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، شهادت شهید صدوقی و گرامیداشت دهم فروردین برگزار می‌شود.

متوسل بر مردمی کردن مساجد با به‌کارگیری جوانان و نوجوانان و بهره‌مندی از این قشر در مناسبت‌های مختلف تأکید کرد و از برگزاری جلسات توانمندسازی هادیان و مبلغان قبل از مناسبت‌های مختلف و همچنین تجمیع و نشست مشترک با مسئولان فضای مجازی خبر داد.

وی با اشاره به نظرسنجی از مردم در زمینه برگزاری مراسم‌های مهم گفت: در این راستا فرم‌هایی به منظور بهره‌مندی از رضایت و نظرات مردمی طراحی شده که بازخورد آن در نحوه برگزاری مراسم‌ها اعمال می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد از تهیه بانک اطلاعات 800 نفر از مسئولان و نخبگان استانی خبر داد و بیان کرد: در این زمینه از نظرات آنها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌ها و مراسم‌ها بهره‌مند خواهیم شد.

وی برگزاری بیش از 35 هیئت اندیشه‌ورز در طول یک سال گذشته را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و بر اجرای مصوبات جلسات شورا از سوی ادارات و نهادها تأکید کرد. 

انتهای پیام
captcha