ارائه روزانه 2700 خدمت درمانی به زائران حرم بانوی کرامت
کد خبر: 4075378
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

ارائه روزانه 2700 خدمت درمانی به زائران حرم بانوی کرامت

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت از ارائه بیش از دو هزار و 700 خدمت درمانی به‌صورت روزانه به زائران و مجاوران حرم خبر داد و گفت: مراجعات این درمانگاه نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و با توجه به افزایش حضور زائران ایرانی و غیر ایرانی این آمار همچنان رو به افزایش است.

دارالشفای حرم حضرت معصومهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سیدعبدالحمید رضوی، مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی با اشاره به افزایش مراجعه زائران ایرانی و خارجی در درمانگاه حضرت معصومه(س) از ابتدای سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: درمانگاه حضرت معصومه(س) در مجموع روزانه بیش از دو هزار و ۷۰۰ خدمت به زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به حضور پرشمار زائران غیرایرانی در حرم مطهر بانوی کرامت و مناسب بودن قیمت خدمات درمانی داخل کشور نسبت به کشورهای دیگر اکثریت مراجعه‌کنندگان به دارالشفای حضرت معصومه(س) از زائران غیرایرانی هستند.

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به خدمات درمانی حرم مطهر بانوی کرامت به زائران و مجاوران، اضافه کرد: درمانگاه حرم مطهر بانوی کرامت در بخش داروخانه روزانه به یک هزار و 500 نفر، آزمایشگاه به ۵۰ نفر، رادیولوژی به بیش از ۱۰۰ نفر، پزشک عمومی به بیش از ۳۰۰ مراجعه‌کننده و دندانپزشکی روزانه به بیش از ۳۰۰ نفر خدمت می‌دهد.

وی گفت: خدمات سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، کلینیک مامایی، کلینیک چشم پزشکی، کلینیک قلب، کلینیک گفتار درمانی و کلینیک فوق تخصصی از دیگر بخش‌های درمانگاه حضرت معصومه(س) است که روزانه مراجعه‌کنندگان زیادی را پذیرش می‌کنند.

رضوی ادامه داد: در حوزه بهداشت هم با توجه به گرمای هوا و افزایش تعداد زائران، صحن‌ها و رواق‌ها روزانه ضدعفونی می‌شوند و آب آشامیدنی کنترل می‌شود و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌ها نیز تشدید شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان نسبت به سال گذشته مراجعات بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است، گفت: این روند ارائه خدمت رو به افزایش است و با توجه به تعطیلات، پیش‌بینی می‌شود که زائران ایرانی و بین‌المللی بیشتری از خدمات درمانی حرم مطهر بانوی کرامت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha