پویش ختم قرآن «ثقلین» راه‌اندازی شد
کد خبر: 4075352
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

پویش ختم قرآن «ثقلین» راه‌اندازی شد

مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، از راه‌اندازی پویش ختم قرآن «ثقلین» از سوی این مؤسسه به مناسبت ایام شهادت سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، امروز، ۱۱ مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ماه محرم و صفر شیعیان هر یک به نوعی ارادت خود را نسبت به مقام شامخ حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) ابراز می‌کنند، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان نیز در راستای وظیفه ذاتی خود در اهمیت به مسئله قرآن و عترت، در ایام عزاداری امسال پویشی تحت عنوان  «ثقلین» به منظور عرض ارادت به ساحت مقدس شهدای کربلا راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: در این پویش شرکت‌کنندگان هر کدام یک جزء قرآن کریم را به نیابت از یکی از شهدا و یاران حضرت سیدالشهدا(ع) در دشت کربلا قرائت خواهند کرد و امیدواریم با حضور گسترده ملت عاشورایی ایران، شاهد هزاران ختم قرآن کریم در ایام محرم و صفر امسال باشیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور یکی از اهداف راه‌اندازی این پویش را معرفی چهره‌های کمتر شناخته شده حماسه کربلا عنوان کرد و گفت: در پویش ختم قرآن ثقلین علاوه بر ۷۲ شهید کربلا، به نیابت از ۱۵ تن از شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح عاشورا که در این واقعه به شهادت نرسیدند نیز ختم قرآن کریم خواهیم داشت.

شاهسونی در خصوص روش شرکت در این پویش نیز بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این پویش عدد ۷۲ را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۶۱۵۸۷ ارسال کنند. هر پیامک به معنی تقبل تلاوت یک جزء قرآن کریم به نیابت از یکی از شهدا و یاران امام حسین(ع) در کربلا می‌باشد و در پاسخ به پیامک ارسالی، پیامکی حاوی سهمیه یک جزء به همراه نام شهید پیامک خواهد شد و در پویش ثبت نام می‌شوند.

وی تصریح کرد: محدودیتی در تعداد پیامک ارسالی وجود ندارد و در صورتی که افرادی علاقه‌مند باشند که بیش از یک جزء تلاوت کنند، می‌توانند مجدداً عدد ۷۲ را به شماره فوق پیامک کنند تا سهمیه جزء جدید به نیابت از یکی دیگر از شهدا دریافت کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور ضمن درخواست از همه دستگاه‌ها، نهادها و تمام محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای تبلیغ گسترده این پویش در شبکه‌های اجتماعی ابراز امیدواری کرد: با حضور گسترده مردم در این پویش علاوه بر آشنایی بیشتر با سیره شهدای کربلا، شاهد پیوند عملی بین قرآن و عترت که سفارش نبی گرامی اسلام(ص) هم بوده است باشیم و از ثواب ختم‌های قرآن در این ایام و عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله(ع) بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha