برنامه‌های هیئت سقای حرم تکیه حضرت ابوالفضل(ع) کرمان در ماه محرم
کد خبر: 4075201
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

برنامه‌های هیئت سقای حرم تکیه حضرت ابوالفضل(ع) کرمان در ماه محرم

مسئول هیئت سقای حرم تکیه حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: برنامه‌های هیئت در دهه اول محرم تا دوازدهم محرم با سخنرانی، مداحی و تعزیه‌خوانی از ساعت ۸ تا ۱۰ شب اجرا خواهد شد.

برنامه‌های هیئت سقای حرم تکیه حضرت ابوالفضل(ع) کرمان در ماه محرم

محمدحسن گنجعلی‌خان حاکمی، مسئول هیئت سقای حرم تکیه حضرت ابوالفضل(ع) محله قلعه دختر کرمان، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به تشریح برنامه‌های هیئت به مناسبت ماه محرم پرداخت و گفت: این هیئت در حدود ۲۱ سال فعالیت خود در مراسمات متعدد مذهبی فعالیت دارد که عمده فعالیت‌ها همزمان با ماه محرم انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام اقدامات فرهنگی متعدد در کنار برنامه‌های عزاداری‌ ماه محرم توسط هیئت سقای حرم تکیه حضرت ابولفضل(ع)، گفت: هر ساله جمعیت بسیار زیادی به دلیل ارادت به اهل‌بیت‌(ع) و سیداالشهدا(ع) در عزاداری‌های هیئت شرکت می‌کنند و امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر شب نزدیک به هزار نفر از برنامه‌های هیئت بهره‌مند خواهند شد.

گنجعلی‌خان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی سبب جاذبه بیشتر کودکان برای حضور در مراسمات مذهبی و آشنایی با فرهنگ عاشورایی می‌شود، گفت: در این راستا اقدامات متعددی از جمله برپایی خیمه امام حسین(ع)، راه‌اندازی نمادین کاروان سیدالشهدا، طراحی نمادین بین‌الحرمین، بازسازی نمادین حرم و ایوان طلا حرم امام حسین(ع)، طراحی مشک آب حضرت‌ ابوالفضل(ع) و... از جمله اقدامات انجام شده است.

مسئول هیئت سقای حرم تکیه حضرت ابولفضل(ع) کرمان افزود: برنامه‌های هیئت در دهه اول محرم تا دوازدهم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام کمالی از قم، مداحی رضا فواد‌الدینی و تعزیه‌خوانی از ساعت ۸ تا ۱۰ شب اجرا خواهد شد. همچنین از ساعت ۶ تا ۷ ونیم صبح نیز مراسم قرائت زیارت عاشورا در تکیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha