همنوایی کودکان البرزی با طفل سه‌ ساله کربلا
کد خبر: 4075095
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

همنوایی کودکان البرزی با طفل سه‌ ساله کربلا

چهاردهمین همایش سه‌ ساله‌های حسینی همزمان با سوم محرم به میزبانی هیئت رزمندگان اسلام کرج برگزار شد.

حضرت رقیهبه گزارش ایکنا از البرز، در سومین روز از ماه محرم که به نام سه ساله دشت کربلا حضرت رقیه(س) نامگذاری شده است، امروز، 10 مردادماه در هیئت رزمندگان اسلام در فضای معنوی و با حضور پرشور جمع زیادی از مادران به همراه فرزندانشان در مدح و جایگاه والای این بانوی بزرگوار مدیحه‌سرایی شد.

دخترانی که با داشتن سربندهای یا رقیه و یا حسین زینت‌بخش مجلس بودند درس ایثار، مقاومت و استقامت در راه خدا را با الگو گرفتن از این بانوی سه ساله دریافت کردند.

حجت‌الاسلام مصطفی کریمی، کارشناس مذهبی و سخنران این مراسم در جمع مادران و دختران شیفته فرهنگ و نهضت عاشورا، گفت: یکی از مظاهر ایمان تعظیم شعائر ایام‌الله در دین مبین اسلام است و تعالیم این شعائر به خردسالان از وظایف مهم مادران است.

وی با طرح این سؤال که چرا امام حسین(ع) با وجود اینکه می‌دانست در کربلا و در میدان جهاد به شهادت می‌رسد، خانواده و فرزندانش را به میدان جنگ برد؟ توضیح داد: این سؤال از همان ابتدای نهضت عاشورا توسط برخی از صحابه مطرح شد. امام حسین(ع) در پاسخ به این سؤال ارجحیت اراده الهی بر شهادت و اسارت خاندانش و پیغام‌رسانی پیام عاشورا به نسل‌های بعدی از طریق بانوان حاضر در میدان جهاد را دلیل اصلی این حضور اعلام کرد.

کریمی با تأکید بر اینکه بخش مهمی از اهداف نهضت عاشورا به‌واسطه حضور اهل بیت امام حسین(ع) در میدان نبرد با یزدیان محقق شد، گفت: نقش تبلیغی و عاطفی حضور زنان در نهضت عاشورا را نباید نادیده گرفت و در واقع این دو عامل نهضت عاشورا را حفظ کرد.

وی با اشاره به نقش تبلیغی زنان عاشورایی در کربلا بیان کرد: بعد از سخنرانی چهار بانو در کوفه؛ حضرت زینب(س)، حضرت رقیه(س)، ام کلثوم و حضرت رباب تحرکات انقلاب در کوفه آغاز شد.

کریمی تصریح کرد: در عرصه اجتماعی بانوان عاشورایی در کل مسیر به هیچ وجه از مسئولیت‌هایشان برای روشنگری واقعه فروگذار نکردند و تکلیف خود را به شایستگی انجام دادند. در حوزه عاطفی نیز تمام وقایع کربلا با اشک و روضه در مجالس حسینی مطرح و بر مخاطبان تأثیرگذار است.

این کارشناس مذهبی در پایان دلیل اصلی هجوم امروز به زنان را نقش مهم آنها در تربیت نسل‌های بعدی دانست و گفت: دشمنان اسلام سیلی محکمی از زنان مؤمن، عفیف و با حجاب در طول تاریخ خورده‌اند، از این‌رو در پی هجوم به عفاف و حجاب زنان هستند.

انتهای پیام
captcha