پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ماه محرم رعایت شود
کد خبر: 4074990
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ماه محرم رعایت شود

فرماندار میاندوآب گفت: توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایام محرم و صفر باید به صورت جدی توسط مردم و مسئولان هیئت‌ها رعایت شود.

توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا در محرم رعایت شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی پیام، فرماندار میاندوآب 10 مرداد در جلسه شورای اداری میاندوآب، اظهار کرد: توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا باید در ایام محرم و صفر جدی‌تر رعایت شود و این موارد لازم است که توسط مسئولان هیئت‌ها و مجالس عزاداری همچنین آحاد مردم در کانون توجه قرار گیرد.

وی برگزاری مراسم در فضای باز، استفاده مستمر از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دو متری، کاهش ساعت برگزاری مراسم، استفاده از لوازم شخصی مورد نیاز، اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، توزیع اقلام بهداشتی در ایستگاه‌‌های صلواتی، دسته‌روی محلی با رعایت فاصله‌گذاری را مواردی برشمرد که باید رعایت شود.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام محرم، پخت و توزیع غذای نذری و فعالیت هیئت‌های مذهبی تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است، ادامه داد: در صورت شیوع دوباره کرونا نباید با کمبود اقلام پزشکی و دارویی روبرو شویم.

پیام بر لزوم تعامل هرچه‌بیشتر مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با مدیران استانی تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم در جهت تامین اقلام پزشکی و دارویی باید به‌موقع انجام گیرد.

وی با بیان اینکه دولت برای عمران و آبادانی ایران اسلامی یک حرکت جهادی را آغاز کرده است، بر لزوم همراه شدن همه مدیران شهرستانی با این کاروان سازندگی تاکید کرد و گفت: نباید از قافله عمران و پیشرفت جا بمانیم.

پیام با بیان اینکه برای خدمت بی‌منت به مردم به روحیه‌ای والا همچون دوران 8 سال دفاع مقدس و جنگ با داعش نیازمند هستیم، ادامه داد: این روحیه و منش را می‌توانیم از فرهنگ عاشورا فرا بگیریم.

انتهای پیام
captcha