ملایر؛ رتبه اول اهدای عضو در همدان
کد خبر: 4074969
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

ملایر؛ رتبه اول اهدای عضو در همدان

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با اشاره به اینکه 40 مورد اهدای عضو در طی سال‌های گذشته تاکنون در این شهرستان صورت گرفته است، گفت: از 12 مورد اهدای عضو استان در سال گذشته، 9 مورد مربوط به ملایر بوده که رتبه برتر را در استان در ابن زمینه دارد و امسال نیز دو مورد اهدای عضو در ملایر داشتیم.

عباس آذرهمایون رییس مجمع خیران سلامت ملایربه گزارش ایکنا از همدان، عباس آذرهمایون، رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر، امروز، 10 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه بهداشت و درمان ملایر که در محل این مجمع برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، اظهار کرد: مکتب امام حسین(ع) مکتب آزادگی و سرافرازی است و هر نهضت حق‌طلبانه نشئت گرفته از مکتب و نهضت امام حسین(ع) است.

وی کار خبرنگاران را کاری ارزشمند و والا دانست و افزود: شما در تبلیغات و اطلاع‌رسانی کارها و امور خیرخواهانه بسیار تأثیرگذار هستید و در واقع کار شما شراکت در کار خیران است.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با گریزی به فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت ملایر از ابتدای تأسیس تاکنون، افزود: این مجمع به‌عنوان مؤسسه غیردولتی همواره با کمک خیران، پزشکان و پرستاران در راستای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان و کمک به بیماران نیازمند به‌ویژه بیماران صعب‌العلاج و سرطانی اقدامات زیادی را داشته است.

آذرهمایون تجهیز و تعمیر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ایجاد پایگاه‌های بهداشتی، کمک در حوزه مددکاری، تأمین هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج، برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله جشنواره غذا به نفع بیماران سرطانی و صعب‌العلاج را از جمله فعالیت‌های حوزه فرهنگی دانست.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر اظهار کرد: در دو سالی که بیماری کرونا به اوج خود رسید مجمع خیرین سلامت با تهیه کپسول و دستگاه اکسیژن‌ساز برای کمک به بیماران تهیه شیلد و ماسک و اقدامات زیادی انجام داده و با همت مسئولین شبکه بهداشت و خدمات مجمع کمبود تختی در دوران کرونا نداشتیم.

آذرهمایون با اشاره به اینکه پایگاه سلامت میدان کشاورز نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد، گفت: این پایگاه که زمین آن رایگان داده شده توسط دو تن از خیران ملایری ساخته شده و برای ساخت همراه سرای بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نیز نیازمند کمک خیرین هستیم.

وی با بیان اینکه امسال بعد از دو سال تعطیلی کرونا طی دو مرحله جشنواره غذا را در شهر ملایر و شهر زنگنه داشتیم، ادامه داد: در این راستا در مرحله اول جشنواره 187 میلیون تومان جمع‌آوری و قول کمک یکصد میلیون تومان نیز توسط یکی از مادران شهدا برای تجهیز بیمارستان در این جشنواره داده شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر یادآور شد: همچنین در جشنواره غذا در جشنواره آلبالوی شهر زنگنه نیز مبلغ 80 میلیون تومان جمع‌آوری شد و قول کمک نقدی یکصد میلیون تومانی یکی از خیرین را نیز در این جشنواره داشتیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه 40 مورد اهدای عضو در طی سال‌های گذشته تاکنون در شهرستان ملایر صورت گرفته است، گفت: از 12 مورد اهدای عضو استان در سال گذشته، 9 مورد مربوط به ملایر بوده که رتبه برتر را در استان در این زمینه دارد و امسال نیز دو مورد اهدای عضو در ملایر داشتیم.

مراد طاهرنیا، مسئول کمیته فرهنگی مجمع خیرین سلامت ملایر نیز با اشاره به فعالیت‌های مجمع، بیان کرد: مردم اعتماد بالایی به مجمع خیرین سلامت دارند و همین امر باعث کمک بیشتر و جذب خیران شده است.

وی اضافه کرد: مجمع خیرین سلامت ملایر برای اولین بار جشن نفس را طی سال‌های گذشته با حضور هنرمندان و پیشکسوتان و خانواده‌های اهداکننده عضو برگزار کرد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

طاهرنیا برگزاری برنامه‌های فرهنگی، جمع‌آوری کمک‌های خیرین به مناسبت‌های مختلف و توزیع آن در قالب بسته‌های معیشتی در بین بیماران نیازمند، برگزاری مسابقه قرآنی طی سه دوره در ماه رمضان و... را از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مجمع دانست.

وی با تأکید به اصحاب رسانه برای همکاری بیشتر با مجمع خیرین گفت: خبرنگاران می‌توانند در راستای جذب خیرین و کمک به مجمع نقش مهمی را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha